Dzisiaj znaczna część sprzedawców paliw wystawia karty flotowe. Najwięcej klientów posiada PKN Orlen i Lotos. Gdański koncern współpracuje wyłącznie z firmami transportowymi. Większość firm leasingowych i carfleet management oferuje klientom karty płockiego Orlenu.
źródło: www.flickr.com
Za wydanie karty użytkownik ponosi jednorazową opłatę, która waha się pomiędzy 40 a 60 zł brutto. Karta działa podobnie jak kredytowa. Daje prawo do bezgotówkowego rozliczenia za tankowanie i zakupy na stacjach paliw należących do wystawcy i to z odroczonym terminem płatności nawet do 50 dni. W najprostszym pakiecie użytkownik może w ramach określonego limitu nabywać podstawowe produkty oraz niektóre usługi. Wydatki można kontrolować w internecie. Posiadacze kart mogą też korzystać ze zniżek w serwisach współpracujących z Orlenem czy wykupić polisę ochrony prawnej dla firmowych kierowców. Kartą można też płacić za przejazd autostradą A2. Z czasem, kiedy zacznie działać elektroniczny system poboru na wszystkich płatnych odcinkach, płacić będzie można również za korzystanie z innych autostrad.
Oprócz tego użytkownik samochodu nie musi zbierać rachunków za każde tankowanie, bo zbiorczą fakturę za miesiąc dostaje z firmy leasingowej. Korzysta przy tym ze zniżek na paliwo i usługi, które leasingodawcy udało się wynegocjować z wystawcą karty.