Kondycja polskich stron www

przez Katarzyna Wagner

W listopadzie 2009 roku Adseo, marka Grupy Adweb specjalizująca się w marketingu wyszukiwarkowym, przeprowadziła promocję pod hasłem „Drzwi otwarte w Adseo”. Celem akcji było sprawdzenie, jak właściciele stron internetowych radzą sobie z ich poprawnym użytkowaniem i promowaniem w wyszukiwarkach.

Efektem kilkumiesięcznej pracy i przeprowadzonych badań jest raport, który właśnie ujrzał właśnie światło dzienne. W dobie internetu podstawowym czynnikiem gwarantującym widoczność w sieci jest nowoczesna i poprawnie zoptymalizowana witryna. Z oficjalnych badań Google wynika, że aż 45% polskich firm nie posiada własnej strony. Idąc tym tropem ADSEO postanowiło sprawdzić, jak wygląda sytuacja w przypadku firm, które posiadają własne witryny: czy budują serwisy w oparciu o przyjazne użytkownikom i wyszukiwarkom rozwiązania oraz czy w pełni wykorzystują potencjał reklamowy przez nie oferowany. W ramach tych działań przeprowadzone zostały badania, a ich wyniki opublikowano w szczegółowym raporcie.

Badanie objęło cztery podstawowe czynniki, które w dużej mierze wpływają na funkcjonalność strony: treść, poprawność kodu, działania pozycjonerskie, Page Rank. Podczas analizy stron specjaliści Grupy Adweb zaobserwowali pewną mentalność łączącą wielu właścicieli witryn: – Strony często wykonane są w technologii flash. Mimo, iż ich poprawność pod kątem kodu jest prawidłowa, to właściciele całkowicie zapominają o treści oraz promocji swoich stron – mówi Anna Sikorska, SEO director w ADSEO.

Ponadto, raport pokazał kilka zaskakujących odkryć, które mogą okazać się cennym narzędziem zarówno dla projektantów witryn, jak i samych pozycjonerów. Raport w całości jest do pobrania na oficjalnej stronie ADSEO

Mogą Cię również zainteresować