LEE IACOCCA „Przestań narzekać, zacznij działać”

przez Agnieszka Janiga

.

Lee Iacocca, niezapomniany szef Chryslera, objął firmę w listopadzie 1978 roku, w sytuacji nieuchronnego bankructwa. Stosując, jak sam twierdził, precyzyjne cięcia chirurgiczne, wkrótce przerwał impas, a przedsiębiorstwo osiągnęło znakomite wyniki.

Lee Iacocca, niezapomniany szef Chryslera, objął firmę w listopadzie 1978 roku, w sytuacji nieuchronnego bankructwa. Stosując, jak sam twierdził, precyzyjne cięcia chirurgiczne, wkrótce przerwał impas, a przedsiębiorstwo osiągnęło znakomite wyniki. Była to jedna z najbardziej podziwianych operacji biznesowych w historii. Nowostworzony wówczas model samochodu, „le baron”, zaczął podbijać rynek. Syn włoskiego imigranta wyrósł na jednego z największych biznesmenów amerykańskich, stał się człowiekiem – legendą przemysłu motoryzacyjnego. To sprzedawca doskonały.

 

„W ostatecznym rachunku, wszelkie działania w sferze biznesu dają się sprowadzić do trzech spraw: ludzie, produkt i zysk. Ludzie są na pierwszym miejscu. Jeśli nie masz dobrego zespołu, nie możesz wiele zdziałać w zakresie produktu i zysku”.
(Lee Iacocca)

Lee Iacocca to legenda przedsiębiorczości. Guru i mentor sprzedaży. Wzór do naśladowania dla menedżerów z całego świata, którzy zaczynając swoją karierę w zawodzie sprzedawcy, chcieliby osiągnąć w swoim życiu choć ułamek tego, co dokonał i do czego doszedł Iacocca.

Kraj wolności

Jego ojciec, Nicola Iacocca przybył do Ameryki w 1902 roku. Miał wtedy 12 lat, był ubogi, samotny i wystraszony. Choć o świecie wiedział tylko tyle, że jest on okrągły, to Ameryka była dla niego krajem wolności, która pozwala stać się człowiekowi kimkolwiek zechce, jeżeli tylko dość mocno tego pragnie i jest gotowy na to zapracować. Była to jedyna lekcja, jaką później Nicola udzielił swojej rodzinie. Jak wielu imigrantów pełen był ambicji i nadziei. Najpierw pracował w kopalni węgla. Trwało to jeden dzień, po czym stwierdził, że był to jedyny dzień w jego życiu, w którym pracował dla kogoś.

Mogą Cię również zainteresować