LIVEGOOD. Oto największe i najbardziej żenujące nieporozumienie w historii polskiego network marketingu

przez Maciej Maciejewski

Tak mocnego działania na szkodę całej branży chyba jeszcze w Polsce nie było. Prawdopodobnie ludzie z firmy LIVEGOOD osiągnęli w tej dziedzinie mistrzostwo świata. Dlatego w nawiązaniu do tej skoordynowanej, zmasowanej, skrzętnie zaplanowanej akcji, którą obecnie przeprowadzają w internecie Polacy współpracujący z tym amerykańskim podmiotem gospodarczym, dziś pokażemy, jak powinna wyglądać profilaktyka i zapobieganie takim złym schematom w biznesie.

źrodło: Facebook.com

Dlaczego w ogóle poruszamy dzisiaj ten temat? Ludzie interesujący się sektorem sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy wiedzą o co chodzi. Pisaliśmy i informowaliśmy o konkretnych działaniach współpracowników LIVEGOOD kilkukrotnie w social mediach. Między innymi w tym miejscu oraz tu i tutaj. Jeszcze w tym miejscu i tutaj. A kilka dni temu otrzymaliśmy bardzo ciekawy materiał, który może teraz posłużyć do interesującej analizy i porównania. Pokażemy, jak działać nie wolno i które metody są dobre.

Jak robić? Przede wszystkim, na pierwszym planie powinna się znaleźć profesjonalna edukacja. Firmy i kompetentni liderzy z krwi i kości muszą zadbać o sprawny przekaz w struktury rzetelnej informacji o swoim biznesie MLM. Następnie już na starcie network marketingowego przedsięwzięcia trzeba zadbać o odpowiednie narzędzia, które jasno i precyzyjnie określą warunki i zasady współpracy. Można to zrobić nawet odpowiednio redagując regulamin współpracy, czyli bardzo ważny dokument, z którym zapoznaje się każdy dystrybutor przed podpisaniem umowy. No i oczywiście – w ostateczności – jeśli ludzka głupota faktycznie nie zapozna się z granicami… każda poważna, etyczna, moralna i rzetelna firma MLM powinna natychmiast i odpowiednio reagować na ewentualne, zaistniałe dziadostwo. Nie tak, jak to odbywa się teraz w przypadku przedsięwzięcia LIVEGOOD.

Teraz w tym miejscu, w ramach edukacji, pokażemy konkret. Samo gęste. Oto tekst jednego z mailingów, które regularnie wysyła do swojej społeczności podobna, również amerykańska spółka. Naszym zdaniem HEALY podchodzi do tematu profesjonalnie. Proszę przeczytać:

„Sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy to branża, która oferuje liczne możliwości rozwoju osobistego i zawodowego. Jesteśmy dumni, że zrobiłeś tak ważny krok w swoim życiu, aby dołączyć do Healy World. Jednak z wielką szansą wiąże się wielka odpowiedzialność. Należy pamiętać, że jako niezależni członkowie Healy World przestrzegamy wysokich standardów uczciwości i etyki, zgodnie ze wszystkimi przepisami i wymogami prawnymi.

Aby pomóc Ci poradzić sobie z tą odpowiedzialnością, przekażemy Ci kilka wytycznych, 10 prostych kroków, aby zapewnić, że reprezentujesz swoją firmę i produkty Healy World w najlepszy możliwy sposób.

1. Nie składaj wprowadzających w błąd ani nieprawdziwych oświadczeń. Niezwykle ważne jest powstrzymanie się od jakichkolwiek wprowadzających w błąd lub nieprawdziwych oświadczeń dotyczących korzyści zdrowotnych produktów Healy World. Dotyczy to wszystkich kanałów komunikacji, w tym mediów społecznościowych i Twoich osobistych, niezależnych stron internetowych. Korzystaj wyłącznie z twierdzeń, które są oficjalnie podane w materiałach Healy World i są dozwolone w Twoim regionie. Aby uzyskać wskazówki dotyczące dozwolonych praktyk w Twojej okolicy, zapoznaj się z sekcją zalecenia i zakazy właściwą dla Twojego regionu, którą można znaleźć w sekcji pobieranie twojego backoffice.

2. Reprezentuj możliwości biznesowe zgodnie z prawdą. Omawiając możliwości biznesowe unikaj składania wprowadzających w błąd obietnic lub gwarancji sukcesu finansowego. Ponadto bardzo ważne jest, aby powstrzymać się od nieprawdziwych lub przesadzonych twierdzeń na temat potencjalnych zarobków w mediach społecznościowych oraz unikać publikowania wprowadzających w błąd zdjęć bogactwa. Dokładnie przedstawiaj potencjalne dochody, odwołując się do informacji zawartych w oficjalnych zasobach Healy World, takich jak oświadczenie o dochodach i plan wynagrodzeń.

3. Korzystaj z mediów społecznościowych odpowiedzialnie. Używając mediów społecznościowych do promowania swojej firmy, postępuj zgodnie z wytycznymi naszej platformy. Buduj znaczące relacje, bądź uczciwy, okazuj szacunek i twórz wartościowe treści, które pomogą generować pozytywne rozmowy. Nigdy nie składaj fałszywych oświadczeń ani nie przedstawiaj fałszywych informacji o produktach lub możliwościach biznesowych. Prosimy o zapoznanie się z wytycznymi IHWM dotyczącymi mediów społecznościowych zawartymi w polityce dotyczącej mediów społecznościowych, którą można znaleźć w sekcji pobierania w backoffice.

4. Zachowaj przejrzystość. W kontaktach z potencjalnymi klientami lub członkami zapewnij jasność, wyraźnie stwierdzając, że jesteś niezależnym członkiem Healy World i promując produkty we własnym imieniu, a nie jako pracownik Healy World. We wszystkich kanałach komunikacyjnych w widoczny sposób przedstawiaj się jako niezależny członek Healy World i podaj swoje dane kontaktowe. Ta przejrzystość sprzyja zaufaniu i umożliwia indywidualnym osobom skontaktowanie się z Tobą w celu uzyskania dalszych informacji lub zapytań.

5. Przestrzegaj zasad i polityki firmy. Ważne jest, aby zapoznać się z zasadami i polityką Healy World i ściśle ich przestrzegać. Obejmuje to przestrzeganie wymagań identyfikacyjnych IHWM i właściwe stosowanie zrzeczenia się odpowiedzialności w razie potrzeby. Możesz uzyskać dostęp do całej stosownej dokumentacji w sekcji dokumenty prawne w obszarze pobierania swojego backoffice, który zawiera wyczerpujące wskazówki dotyczące zasad i wymagań Healy World. Zapoznanie się z tymi materiałami da Ci pewność, że prowadzisz swój biznes zgodnie z wytycznymi firmy.

6. Szanuj prywatność i ochronę danych. Podczas współpracy z potencjalnymi klientami lub członkami powstrzymaj się od udostępniania ich danych osobowych stronom trzecim lub kontaktowania się z nimi bez ich wyraźnej zgody. Niezbędne jest zapoznanie się z lokalnymi przepisami i regulacjami dotyczącymi prywatności i ochrony danych. Przestrzeganie tych wytycznych zapewnia zachowanie prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych osób fizycznych zgodnie z wymogami prawnymi.

7. Odwołaj się do zrzeczenia się odpowiedzialności. Składając jakiekolwiek roszczenia lub oświadczenia dotyczące produktów Healy World lub możliwości biznesowych, czy to osobiście, w mediach społecznościowych czy na swojej stronie internetowej pamiętaj, aby odwoływać się do produktu i uzyskiwania zrzeczenia się odpowiedzialności dostarczonych przez Healy World. Te wyłączenia odpowiedzialności pomagają chronić Ciebie i Twoją firmę przed problemami prawnymi.

8. W razie wątpliwości zasięgnij porady. Jeśli nie masz pewności, jak reprezentować swoją firmę lub produkty, poproś o radę swojego upline lub skontaktuj się z działem obsługi klienta. Możemy zapewnić niezbędne zasoby i wsparcie, aby zagwarantować, że reprezentujesz swoją firmę w najlepszy możliwy sposób.

9. Zachowaj ostrożność, kontaktując się z prasą lub mediami. Jeśli otrzymasz jakiekolwiek zapytania od prasy lub innych mediów ważne jest, abyś niezwłocznie poinformował o tym zespół obsługi klienta Healy World. Ten krok jest niezbędny do zachowania dokładności i spójności dostarczanych informacji, dopasowując je do misji, wizji i wartości Healy World. Angażując zespół obsługi klienta możemy zapewnić odpowiednie wskazówki i wsparcie w kontaktach z mediami.

10. I na koniec, bądź na bieżąco. Miej oko na nadchodzącą publikację nowych materiałów i zasobów dotyczących zastrzeżeń, możliwości biznesowych i wskazówek dotyczących zarabiania, najlepszych praktyk w zakresie ochrony danych oraz obszernych filmów szkoleniowych w Akademii Healy!

Mamy nadzieję, że niniejsze wytyczne składające się z 10 kroków pomogą Ci w podróży do Healy World i zapewnią, że reprezentujesz swoją firmę i produkty Healy World w odpowiedzialny, etyczny sposób oraz wesprą Cię w dalszym robieniu tego, co robisz najlepiej – umożliwieniu ludziom życia zdrowego, spełnionego i świadomego życia”.

Brawo. Jak widać, podejście do tematu promowania swojego biznesu MLM oba podmioty gospodarcze mają zgoła odmienne. W LIVEGOOD zero nauki, spółka nie zwraca na zaistniałą sytuację uwagi i nawet nie odpowiada na emaile dziennikarzy, a HEALY stawia na profesjonalizm i przede wszystkim edukację. Dwie totalnie oddalone od siebie galaktyki. Która z nich ma mocniej świetlaną przyszłość? Zdecydujcie sami. Wszystkim profesjonalistom, jak zawsze, życzę prowizji wysokich jak Giewont. Pozdrawiam.

Mogą Cię również zainteresować