Sztuka w reklamie, reklama w sztuce
Francja, Wielka Brytania, Malezja, Meksyk, Chiny i Niemcy – to kraje, w których koniak Otard był obecny na łamach prasy, zanim jeszcze pojawiły się telewizja i internet. Ze względu na specyfikę każdego z państw, reklamy prasowe różniły się od siebie i stanowiły oryginalny pomysł na promocję tego francuskiego alkoholu. Pierwsza z nich pojawiła się jeszcze przed początkiem XX wieku we Francji. Autorzy reklam starali się oddać ducha i charakter marki Otard poprzez starannie dobrany obraz i słowo. Pierwsze z nich – rysowane ręcznie – stanowią prawdziwe dzieła sztuki.
„Koniak Otard – bycie najlepszym wymaga czasu”
„Wyjątkowy i tylko jeden koniak: Otard”. To reklama opublikowana w „Drinks International” w 1975 roku, z portretem Barona Otarda. Hasło reklamowe głosi: „Łatwo jest znaleźć popularniejsze marki, trudno znaleźć lepszy koniak” oraz „Tylko kilka osób może wyjaśnić, czym jest znakomity koniak. Baron z Château de Cognac ma prawo to zrobić”.
Reklama francuska
W Chinach konsumenci mogli nabyć atrakcyjny graficznie kalendarz, który podpowiada jak czerpać radość z koniaku Otard dzień po dniu. Reklama została opublikowana w 1960 roku.
Reklama chińska
A to angielska reklama koniaku Otard, która w oryginalny sposób pokazuje korzenie marki wykorzystując francuską mapę. „Z serca regionu Cognac” głosi reklama pochodząca z 1950 r.
Reklama angielska
Ciekawym przykładem jest meksykańska reklama z 1920 roku. Nurek na plakacie ubolewa, że nie może spróbować skarbu, który znalazł po wodą. Hasło pod reklamą brzmi: „Otard – najlepszy na świecie, co za stratą jest nie móc go spróbować”.
Reklama meksykańska
Niemiecka reklama z 1984 roku głosi: „Wszystkie koniaki pochodzą z regionu Cognac, ale tylko jeden pochodzi z Château de Cognac. Otard, Książę koniaków.”
Reklama niemiecka
W każdej butelce koniaku Otard zamknięty jest ten sam wyśmienity trunek, który ponoć od lat wytwarzany jest niezmiennie według starannie przestrzeganych receptur. Ta sama staranność towarzyszyła twórcom reklam, którzy próbowali w pełni oddać charakter koniaku Otard.