Milion fanów na Facebooku

przez Piotr Hoffmann

21 listopada 2011 przejdzie do historii polskiego internetu za sprawą serwisu Demotywatory.pl, który jako pierwszy w naszym kraju przekroczył liczbę 1 mln fanów na Facebooku. Tym samym Demotywatory dołączyły do grona ogólnoświatowych witryn mogących poszczycić się takim wynikiem.


Zebranie pierwszego miliona fanów zajęło zespołowi Demotywatorów niemal dwa lata. Przez ten czas aktywność członków profilu była na bieżąco monitorowana, administrowana i nagradzana. Jak podkreśla Karolina Janczyk z marketingu serwisu: – Na popularność serwisu złożyły się dwie rzeczy. Po pierwsze, udało się osiągnąć pewien efekt skali, gdzie poprzez mechanizmy aktywizacji fanów wewnątrz profilu, informacje o nim rozchodziły się wśród ich znajomych dając feedback w postaci nowych użytkowników. Po drugie, dokonał się swoisty transfer wirtualnego członkostwa, gdzie użytkownik Demotywatory.pl stał się fanem facebookowego profilu.

Zdaniem Mariusza Składanowskiego, twórcy Demotywatorów, milion fanów to potwierdzenie słuszności obranych przez zespół kroków dotyczących troski i dbałości o użytkownika docelowego. – Przez cały okres odkąd istnieje nasz profil, czyli od dwóch lat, mieliśmy świadomość, że w rozproszonym środowisku, w czasie wysypu rozrywkowych profili tego typu, odpowiednio dobrany kontent może okazać się wymierną przewagą nad konkurencją. Dzisiaj mogę z dumą przyznać, że nasze wysiłki nie poszły na marne! Pierwszy, a przy tym historyczny milion, traktuję niewątpliwie jako sukces w wymiarze społeczno-biznesowym, swoje myśli kieruję jednak już teraz w stronę kolejnego miliona, który jestem pewien, iż przy wsparciu współpracujących ze mną ludzi, osiągniemy szybciej niż to się może wydawać.

Z okazji świętowania pierwszego miliona zespół serwisu Demotywatory.pl przygotował dla fanów profilu konkurs z nagrodami. Jego efektem będzie billboard z podziękowaniami, który zawiśnie w centrach dużych miast. – Fakt osiągnięcia pierwszego miliona fanów nie mógł obejść się bez echa. Jesteśmy szczęśliwi, że z naszym materiałem każdego dnia możemy docierać do tak szerokiej rzeszy lojalnych odbiorców, ceniących sobie zarówno formę jak i jakość przekazywanych treści. Konkurs sam w sobie stanowi podziękowanie dla wiernych fanów Demotywatory.pl za ich kreatywną aktywność oraz przywiązanie. Chcemy w ten sposób podziękować wszystkim członkom profilu za zaangażowanie, dając przy tym wyraźny sygnał, iż byli, są i będą dla nas zawsze najważniejsi – wyjaśnia Sebastian Leśniak, dyrektor marketingu i sprzedaży.


– W ramach świętowania wspólnie z Agencją Interaktywną Jamel Interactive przygotowaliśmy aplikację, dzięki której nasi fani będą mogli umieścić swoje zdjęcie na wirtualnym plakacie, który najpierw dostępny będzie w sieci, a na początku 2012 roku znajdzie się na billboardach w największych miastach Polski. Dodatkowo zaplanowaliśmy wiele nagród i niespodzianek. To przede wszystkim ukłon w kierunku naszego wyjątkowego użytkownika i podziękowanie za aktywne współtworzenie z nami serwisu – dodaje Bartosz Kobylański, project manager w Demotywatory.pl. Start konkursu ma nastąpić w najbliższym czasie.

Oprócz Demotywatory.pl w grupie serwisów powiązanych na Facebooku znajdują się m.in. profile Mistrzowie.org (221 tys.) oraz Komixxy.pl (284 tys.), których statystyki i liczby fanów również są powodem do dumy zespołu Demotywatorów.

Mogą Cię również zainteresować