źródło: www.flickr.com
Nie wszystko, co wydaje się być przecenione, jest okazją w rzeczywistości. Bywa, że sprzedawcy celowo wprowadzają konsumentów w błąd co do cen, na przykład podając zawyżone, nieprawdziwe ceny dotychczasowe. Bywa też, że na krótko przed promocją podwyższają ceny, aby potem je obniżyć. Tym samym wprowadzają konsumentów w błąd sugerując, że kiedy kupujemy dany produkt w promocji, oszczędzamy. Zresztą ten sam produkt w sklepie obok może być znacznie tańszy. I to bez promocji…
Dlatego eksperci Fundacji Pro-Test postanowili przyjrzeć się bliżej towarom oferowanym w promocji właśnie teraz, przed Bożym Narodzeniem, kiedy wielu konsumentów wpada w szał świątecznych zakupów. Teraz bowiem kupujemy dużo, w emocjach, w atmosferze świątecznej wyjątkowości. Dokładnie o to chodzi producentom i sprzedawcom – żebyśmy podczas zakupów na chwilę przestali rzeczowo myśleć i racjonalnie kalkulować, zanim włożymy kolejny prezent do koszyka.
Wbrew marketingowym zabiegom sprzedawców, eksperci Fundacji Pro-Test podeszli do zakupów racjonalnie. Znaleźli mnóstwo produktów oferowanych jako świąteczne promocje podczas, gdy w innych sklepach te same towary można było kupić znacznie taniej. I tak z łatwością na zakupie sześciu gwiazdkowych prezentów oszczędzili 318,90 zł.
Okazało się, że najlepsze ceny można znaleźć w sklepach internetowych. Zazwyczaj http://www.networkmagazyn.pl/admin/articles/2943/edit#najkorzystniej jest zamówić towar przez internet, a następnie odebrać go osobiście w sklepie – wtedy odpadają koszty przesyłki. Przykłady fałszywych promocji można znaleźć na stronie Fundacji Pro-Test.