źródło: www.sxc.hu
Badacze zapytali abonentów poszczególnych sieci o pięć rzeczy: zadowolenie z usług, czy operator spełnił ich oczekiwania, referencje, relację ceny do jakości usług oraz lojalność, czyli mówiąc krótko: czy kupiliby ten sam produkt ponownie. Jak twierdzi Cezary Kaźmierczak, wiceprezes Maison Institute, po zebraniu wszystkich tych informacji okazało się, że najbardziej usatysfakcjonowani są klienci sieci Play i Plus.
Ponadto dodał, że spore różnice w ocenach poszczególnych operatorów nie wynikają z drastycznych dysproporcji w jakości oferowanych przez nie usług, lecz z różnic w cenach. Choć same firmy twierdzą inaczej, to z badania wynika, że dla Polaków kluczową rolę w przypadku tego typu produktów odgrywa cena. Jakość jest podobna u wszystkich operatorów. Ta teoria oraz wyniki badania przeprowadzonego przez Maison Institute pokrywają się z rezultatami porównania taryf abonamentowych u poszczególnych operatorów. We wszystkich kategoriach zwycięża Play oferujący najniższe ceny.