źródło: www.flickr.com
Porównywarka sprawdziła w ten sposób, jaki procent korzystających z serwisu stanowi młodzież i dzieci oraz jak wygląda ich podejście do zakupów przez internet. Osoby, które w tej chwili posiadają własne dochody, zakupy on-line to pewnego rodzaju nowość, do której się powoli przyzwyczaja. Natomiast dla młodzieży to część rzeczywistości, w której żyją, a dla dziecka handel internetowy jest czymś, co istnieje od zawsze.
Nie powinno więc dziwić to, że serwisy zakupowe czy banki przygotowują specjalne oferty dla osób poniżej 18 roku życia. Nastoletni konsument może sprzedawać, kupować przez internet, a nawet dokonywać transakcji on-line. Młodzi konsumenci najczęściej wydają na zakupy on-line nie więcej niż 100 zł. Najchętniej wybieraną przez nich formą płatności jest gotówka przy odbiorze zamówienia. Właśnie taką opcję zaznaczyło 42% użytkowników Ceneo.pl, którzy nie ukończyli 18 roku życia. Zapytani o produkty, które kiedykolwiek kupili przez internet, najwięcej nastolatków wskazało na kategorię „Gry”, drugie miejsce to „Odzież, obuwie, dodatki”, a trzecie „Telefony i akcesoria”. Do wyboru mieli 20 opcji spośród kategorii głównych na Ceneo.pl. Wśród użytkowników, którzy wypełnili ankietę na Ceneo.pl 12% stanowią osoby niepełnoletnie. W badaniu wzięło udział łącznie 11 346 osób, w tym 1291 osób poniżej 18 lat.