W ciągu ostatnich czterech lat globalna sprzedaż detaliczna w sektorze direct selling & network marketing wzrosła o 1%. Łuk przychodów branży, który wzrósł w czasie pandemii w 2020 i 2021 roku (odpowiednio o 2,2% i 2%) pokazuje odporność kanału w obliczu wstrząsów politycznych, zakłóceń gospodarczych i łańcuchu dostaw oraz nowych strategii po pandemii.
Raport zawiera listę światowych rynków sprzedaży bezpośredniej o wartości wielu miliardów dolarów, na której wymieniono 21 krajów. Stany Zjednoczone, Niemcy i Korea znalazły się w pierwszej trójce. Globalnie liczba przedstawicieli handlowych podążała za trajektorią sprzedaży, rosnąc w latach 2020 i 2021, zanim spadła w latach 2022 i 2023. Globalna liczba osób zarejestrowanych w branży wyniosła łącznie w 2023 roku 102,9 mln.
„Globalny kanał sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego odpowiedział na wyzwania i dostarczył towary oraz usługi ludziom na całym świecie. Branża o wartości ponad pół biliona dolarów amerykańskich w latach 2020-2023 miała pozytywny wpływ na lokalne społeczności na całym świecie, zapewniając ludziom towary i usługi oraz dochód gospodarstw domowych dzięki elastycznej możliwości przedsiębiorczej działalności gospodarczej” – czytamy w raporcie WFDSA.