źródło: www.sxc.hu
Polski rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, zwiększając stale swoją wartość. Według analiz* jego wartość szacowana jest na 17,6 mld złotych, a w bieżącym roku internauci dokonają zakupów za niemal 7,5 mld złotych. To o 1 mld więcej niż w roku ubiegłym. Klientem e-sklepów jest już co trzeci Polak. Prezentowany raport odpowiada na pytanie: jak wygląda bezpieczeństwo e-zakupów?
Badania w ramach raportu przeprowadzone zostały na przełomie stycznia i lutego 2011 roku na próbie 1 428 sklepów internetowych, obecnych na polskim rynku co najmniej rok. Przeprowadzona analiza wykazała, że jedynie 14% sklepów internetowych automatycznie wprowadza szyfrowanie informacji w najważniejszych punktach przesyłania danych. Zalicza się do nich strony: rejestracji, logowania i składania zamówienia. Kolejne 7% posiada zainstalowany certyfikat SSL, który nie chroni danych na co najmniej jednej z nich. Stwierdzono jednocześnie, że ok. 79% przebadanych e-sklepów nigdy nie zastosowało żadnych środków bezpieczeństwa.
Raport „Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych” stanowi cenne źródło informacji dla osób robiących zakupy za pośrednictwem internetu. Można w nim przeczytać m.in. o tym:
– na co zwracać uwagę podczas zakupów w internecie;
– jak sprawdzać, czy szyfrowane połączenie jest rzeczywiście bezpieczne;
– jakim zabezpieczeniom można ufać;
– na co zwracać uwagę podczas przesyłania danych, składania zamówień i płatności;
– w jaki sposób nieuczciwe sklepy mogą wprowadzać klientów w błąd podczas korzystania z ich usług.
Dane z badania zostały również wykorzystane do stworzenia polskiej mapy zakupów internetowych. Pokazuje ona rozmieszczenie e-sklepów w Polsce, wskazując lokalizacje bezpiecznych sklepów na tle poszczególnych województw oraz wyróżnia najpopularniejsze i najbezpieczniejsze branże polskiego e-commerce.
Z pełnym raportem można zapoznać się pod adresem: www.certyfikatyssl.pl
* źródło: Euromonitor International http://www.euromonitor.com/