źródło: www.sxc.hu
Główna nagroda przewidziana w tym konkursie to suma, która w znacznym stopniu przybliży laureata do rozpoczęcia własnej działalności w internecie. Jak twierdzi Marcin Ekiert, współtwórca AdTaily.com i mentor Startup Fest, 50 tys. zł i 100 tys. zł na kampanię reklamową w internecie, to całkiem przyzwoita nagroda dla młodego startupu. Z takimi pieniędzmi można stworzyć podstawy swojej firmy i wypromować ją w sieci.
Co prawda zwycięzca może być tylko jeden, ale każdy z uczestników, może zaprezentować swój startup szerokiej publiczności. Zdaniem Ekierta rozwijające się startupy powinny jak najczęściej brać udział w tego typu imprezach. Każda możliwość prezentacji swojego biznesu to wartościowe doświadczenie. Dzięki takiej konfrontacji wiemy, co o pomyśle sądzą inni ludzie z branży i czy w ogóle ma szanse na rynku. Oczywiście nie trzeba wierzyć ślepo w opinie innych, ale można wychwycić słabe strony projektu i go udoskonalić. Startup Fest, to także szansa dla ludzi z mniejszych miejscowości i spoza Warszawy, którzy nie mają wielu okazji do spotkań z innym twórcami startupów.
Festiwal to nie tylko prezentacje i konkurs, ale także świetna okazja do poszerzenia swoich horyzontów i zdobycia nowych kontaktów biznesowych. Podczas Startup Fest można porozmawiać z 24 mentorami konkursu w trakcie jednego dnia. Jest to możliwe tylko na tego typu konkursach dla startupów. Mentorzy to specjaliści z wielu dziedzin, jednak wszystkich łączy znajomość branży internetowej, którą zajmują się od lat. Jeżeli jesteśmy otwarci na rady i nowe pomysły, to możemy wynieść z tej imprezy rzeczy cenniejsze od samej nagrody głównej. Takie kontakty mogą przetrwać po konkursie i co najważniejsze zaowocować w przyszłości ciekawą współpracą. Startup Fest odbędzie się w dniach 13-14 października br. w siedzibie Gazety.pl przy ul. Czerskiej w Warszawie.