Oriflame udoskonala swoje e-commerce dzięki platformie opartej na sztucznej inteligencji

by Maciej Maciejewski
475 views

Firma Oriflame przekształciła swoje narzędzie wyszukiwania w handlu internetowym dzięki platformie opartej na sztucznej inteligencji. Od momentu jej wdrożenia wykorzystanie popularnych haseł wyszukiwania wzrosło w tym network marketingowym biznesie o 150%.

Ten projekt MLM jest obecny na ponad 60 rynkach świata i obsługuje swoich współpracowników oraz klientów w ponad 50 językach. Firma przyznaje, że potrzebowała rozwiązania wyszukiwania, które mogłoby dostarczać ludziom wysoce trafne wyniki, z niezawodną stabilnością w różnych regionach. Zdecydowano się na Lucidworks. Przed wdrożeniem nowego projektu pojawiło się kilka wyzwań:

Wiele języków, wiele segmentów klientów:  Oriflame potrzebowało rozwiązania wyszukiwawczego, które bezproblemowo obsłużyłoby szeroką gamę języków, poradziłoby sobie z mnogością synonimów i zapytań wyszukiwania oraz zaspokoiłoby zróżnicowane potrzeby globalnej bazy klientów, w tym doświadczonych sprzedawców i zwykłych konsumentów.

Trafność wyszukiwania: poprzednie rozwiązanie wyszukiwania firmy oparte na technologii Solr prowadziło do wielu wyszukiwań bez rezultatów, co powodowało frustrację klientów, wysoki wskaźnik porzuceń wyszukiwania i zauważalnie wpływało na wskaźniki konwersji.

Stabilność systemu i optymalizacja mobilna:  ze względu na znaczne, sezonowe wahania ruchu z wielu rynków międzynarodowych koncern potrzebował rozwiązania wyszukiwania, które mogłoby utrzymać stabilność i wydajność, zwłaszcza w godzinach szczytu. Potrzebowali również rozwiązania, które można by skutecznie zintegrować z ich nowo opracowaną aplikacją mobilną.

Lucidworks współpracował z Oriflame, aby sprawnie zarządzać wyszukiwaniem w wielu językach, bezproblemowo integrować się z nowo opracowaną aplikacją mobilną Oriflame i utrzymywać stabilność oraz wydajność nawet podczas szczytowego użytkowania. Firma donosi, że wpływ na funkcjonalność wyszukiwania był głęboki:

Zwiększone wykorzystanie wyszukiwarki:  wykorzystanie popularnych haseł w wyszukiwarce Oriflame wzrosło o 150%, ponieważ klienci odkryli, że ścieżka zakupowa jest lepsza, a wyniki dokładniejsze.

Wyższe wskaźniki konwersji: wskaźniki konwersji sesji wyszukiwania systematycznie rosną po wdrożeniu Lucidworks, co dowodzi skuteczności platformy w zwiększaniu sprzedaży.

Większe zaangażowanie:  tylko w jednym kwartale ponad 800 000 użytkowników skorzystało z funkcji wyszukiwania, co zdaniem firmy podkreśla jej kluczową rolę w strategii internetowej Oriflame.

Niezmiernie cieszy nas fakt, że network marketingowe firmy korzystają z najnowszych technologii. Przydałoby się jeszcze działanie zgodnie z obowiązującym prawem, co w Polsce temu projektowi nie za bardzo wychodzi: (Raport finansowy branży za rok 2023).

Mogą Cię również zainteresować