Ten projekt MLM jest obecny na ponad 60 rynkach świata i obsługuje swoich współpracowników oraz klientów w ponad 50 językach. Firma przyznaje, że potrzebowała rozwiązania wyszukiwania, które mogłoby dostarczać ludziom wysoce trafne wyniki, z niezawodną stabilnością w różnych regionach. Zdecydowano się na Lucidworks. Przed wdrożeniem nowego projektu pojawiło się kilka wyzwań:
Wiele języków, wiele segmentów klientów: Oriflame potrzebowało rozwiązania wyszukiwawczego, które bezproblemowo obsłużyłoby szeroką gamę języków, poradziłoby sobie z mnogością synonimów i zapytań wyszukiwania oraz zaspokoiłoby zróżnicowane potrzeby globalnej bazy klientów, w tym doświadczonych sprzedawców i zwykłych konsumentów.
Trafność wyszukiwania: poprzednie rozwiązanie wyszukiwania firmy oparte na technologii Solr prowadziło do wielu wyszukiwań bez rezultatów, co powodowało frustrację klientów, wysoki wskaźnik porzuceń wyszukiwania i zauważalnie wpływało na wskaźniki konwersji.
Stabilność systemu i optymalizacja mobilna: ze względu na znaczne, sezonowe wahania ruchu z wielu rynków międzynarodowych koncern potrzebował rozwiązania wyszukiwania, które mogłoby utrzymać stabilność i wydajność, zwłaszcza w godzinach szczytu. Potrzebowali również rozwiązania, które można by skutecznie zintegrować z ich nowo opracowaną aplikacją mobilną.
Lucidworks współpracował z Oriflame, aby sprawnie zarządzać wyszukiwaniem w wielu językach, bezproblemowo integrować się z nowo opracowaną aplikacją mobilną Oriflame i utrzymywać stabilność oraz wydajność nawet podczas szczytowego użytkowania. Firma donosi, że wpływ na funkcjonalność wyszukiwania był głęboki:
Zwiększone wykorzystanie wyszukiwarki: wykorzystanie popularnych haseł w wyszukiwarce Oriflame wzrosło o 150%, ponieważ klienci odkryli, że ścieżka zakupowa jest lepsza, a wyniki dokładniejsze.
Wyższe wskaźniki konwersji: wskaźniki konwersji sesji wyszukiwania systematycznie rosną po wdrożeniu Lucidworks, co dowodzi skuteczności platformy w zwiększaniu sprzedaży.
Większe zaangażowanie: tylko w jednym kwartale ponad 800 000 użytkowników skorzystało z funkcji wyszukiwania, co zdaniem firmy podkreśla jej kluczową rolę w strategii internetowej Oriflame.
Niezmiernie cieszy nas fakt, że network marketingowe firmy korzystają z najnowszych technologii. Przydałoby się jeszcze działanie zgodnie z obowiązującym prawem, co w Polsce temu projektowi nie za bardzo wychodzi: (Raport finansowy branży za rok 2023).