źródło: www.flickr.com
Z nierzetelnością spotykali się najczęściej przedstawiciele wolnych zawodów, jak lekarze czy prawnicy. Zdecydowanie rzadziej zastrzeżenia zgłaszali pracownicy fizyczni. Co najczęściej robią Polacy jak już się spotkają z nierzetelnymi firmami? Z przeprowadzonego badania wynika, że najczęściej składają reklamację – 35% wskazań. Z kolei 29% niezadowolonych użytkowników zdecydowało się na zakończenie korzystania z usług firmy, 18% zdecydowało złożyć skargę do instytucji broniącej praw konsumentów. Zaledwie 8% ankietowanych zadeklarowało, że w reakcji na nierzetelne zachowanie firmy zdecydowało się poinformować o tym znajomych bądź napisać w internecie.
Na zgłaszanie reklamacji przede wszystkim decydują się ludzie młodzi. W grupie wiekowej 25-34 lat odsetek osób korzystających z tej drogi wynosi 44%. Wśród osób w wieku 46-55 lat już tylko 26%. 14% respondentów nie potrafiło podać żadnych działań, jakie podjęło w związku z sytuacją, która wzbudziła ich niezadowolenie.