źródło: www.sxc.hu
Banki robią co mogą, aby przekonać klientów, że ci są dla nich bezcenni, wyjątkowi, jedyni w swoim rodzaju. Niedawno Getin Bank zaproponował każdemu klientowi tzw. personal banking, w którym klient dostaje do dyspozycji stałego opiekuna. Kolejny krok w kierunku „uczłowieczenia” banku uczynił ING. Bank ten testuje możliwość wideo rozmów klientów z pracownikami infolinii. W testach może wziąć udział każdy chętny, wystarczy wejść na stronę internetową banku. Oczywiście trzeba mieć zamontowaną w komputerze kamerkę internetową i głośnik oraz mieć odpowiedniej jakości łącze internetowe. Nie trzeba mieć zainstalowanego Skype’a, ani żadnego innego komunikatora.
Ideałem byłoby, gdyby wideo rozmowy były możliwe nie tylko w infolinii, ale i w serwisie transakcyjnym. A więc by można było w ten sposób założyć lokatę, sprawdzić saldo konta albo złożyć zlecenie przelewu. W ING wideo rozmowy dotyczą na razie tylko ogólnej infolinii, ale ponieważ transmisja jest szyfrowana, nie ma przeciwwskazań, by klienci w przyszłości mogli kontaktować się w ten sposób również z serwisem transakcyjnym i zlecać konsultantom wykonanie określonych operacji na koncie.