Polski public relations w social mediach

PR-owcy w sieci. Działają w mediach społecznościowych, ale przyznają, że nie wiedzą jak sprawdzić efekty swojej pracy. Chcą łatwiej zarządzać kryzysem przez komunikację w internecie, ale nie przygotowują scenariuszy komunikowania w sytuacji kryzysowej.

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

Media społecznościowe jawią się specjalistom od PR jako atrakcyjne, tanie i modne medium komunikacji, jednak nadal brakuje wiedzy na ich temat – jak je wykorzystać? Jakie są ich ograniczenia i jakie zagrożenia ze sobą niosą? PR-owcy bardzo chcieliby komunikować się za pośrednictwem serwisów społecznościowych, o czym świadczą deklaracje związane z planami wykorzystania tego kanału komunikacji, ale… media społecznościowe są nadal niezgłębionym tematem.

Połowa badanych specjalistów stwierdziła, że każda firma powinna być obecna w mediach społecznościowych. Wynika to z powszechnego przeświadczenia, że media społecznościowe są bardzo atrakcyjnym, tanim, modnym i łatwym w obsłudze kanałem komunikacji, natomiast brakuje wiedzy o jego ograniczeniach i zagrożeniach.
Przeważająca część przebadanych specjalistów wykorzystuje media społecznościowe w komunikacji PR lub marketingowej – tak zadeklarowało 84% respondentów. Jednak aż 63% ankietowanych przyznało, że nie do końca wie, jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Poniżej podajemy link do skrótu z badania oraz możliwości pobrania pełnej wersji raportu do pobrania: Instytut Monitorowania Mediów.

Mogą Cię również zainteresować