W jaki sposób? Między innymi firma i jej fundacja wysłały gotówkę do banków żywności, przekazały szeroką gamę produktów lokalnym kościołom, zapełniły schroniska i organizacje Amerykańskiego Czerwonego Krzyża w południowo-wschodnich Stanach Zjednoczonych. Podstawowym produktem była w tym przypadku wysokiej jakości wołowina.
Krótko po tym, jak huragan Helene uderzył w USA, dyrektor generalny projektu Melaleuca, Jerry Felton, wydał następujące oświadczenie:
„Pomoc jest w drodze. W odpowiedzi na zniszczenia pozostawione przez huragan Helene, firma Melaleuca i fundacja Melaleuca przekazały ponad 500 000 dolarów w gotówce, swoje produkty i wołowinę Riverbend Ranch Black Label na terenie Florydy, Georgii, Karoliny Północnej, Tennessee i Karoliny Południowej. Jesteśmy szczęśliwi i zaszczyceni tym, że możemy zapewnić tam pomoc i złagodzić cierpienie w każdy możliwy sposób”.
Huragan Helene był drugim najbardziej śmiercionośnym huraganem, który nawiedził kontynentalne Stany Zjednoczone w ciągu ostatnich 50 lat. Po uderzeniu na Florydę huragan 4 kategorii przeszedł przez kilka stanów, po czym rozproszył się nad wschodnim Tennessee. W jego następstwie zdewastowane zostały całe miasta, blokując główne drogi i pozostawiając miliony gospodarstw domowych zniszczonych przez burzę.
„Ta kampania była niezwykłym doświadczeniem po prostu dlatego, że mogliśmy znaleźć się na pierwszej linii frontu, pomagając wielu potrzebującym” – powiedział Chris Schmardebeck, kierowca firmy Melaleuca, który w ramach dostaw przejechał ponad 7000 km. „W każdym mieście, które odwiedziliśmy, widzieliśmy ludzi pomagających nam w dystrybucji produktów. Zawsze czułem, że na tym właśnie polega bycie Amerykaninem – dodał.
Jego ciężarówka musiała kilkakrotnie zmieniać trasę i często była przekierowywana, ponieważ wiele dróg było niedostępnych dla 16-metrowej naczepy. Kierowcom w akcji pomagali menadżerowie ds. marketingu firmy Melaleuca, którzy byli dostępni w każdym mieście, aby rozładować produkty i zapewnić ich natychmiastową dystrybucję potrzebującym rodzinom.