Popularność outsorcingu w Polsce

380 views

Rodzime firmy dostrzegają wiele korzyści z outsorcingu. W ciągu dwóch lat zainteresowanie usługami outsourcingowymi wśród polskich firm wzrosło o blisko 10%.

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

Z najnowszych badań zrealizowanych przez IPSOS na zlecenie spółki ArchiDoc wynika, że spośród 200 przedsiębiorstw biorących udział w tegorocznym badaniu, aż 58% zadeklarowało, że korzysta z usług instytucji zewnętrznych. Do najczęściej zlecanych outsourcerom obszarów należą procesy back-office. Z tego typu usług najchętniej korzystają przedsiębiorstwa z sektora telekomunikacyjnego i branży finansowej. Co ciekawe, aż 32% wszystkich firm przekazuje obszar związany z windykacją swoim zewnętrznym partnerom. Do rzadziej powierzanych segmentów należą obsługa sił sprzedaży oraz procesy związane z finansami, księgowością i rachunkowością.

Przedsiębiorstwa korzystające z usług firmy zewnętrznej dostrzegają w outsourcingu znaczne korzyści. Od 2008 roku dla co trzeciej firmy ważne stało się zmniejszenie kosztów osobowych, dostęp do specjalistycznego know-how oraz zwiększenie bezpieczeństwa i poufności danych. Trzecia edycja badań potwierdziła, że niemal co czwarta instytucja, która jeszcze nie skorzystała z usług outsourcera, deklaruje zainteresowanie i skorzystanie z nich w najbliższej przyszłości.

Mogą Cię również zainteresować