POWER OF AI. Nowe możliwości rozwoju i skalowania biznesu

przez Maciej Maciejewski
547 odsłony

Ekspansja sztucznej inteligencji może przynieść nieocenione korzyści firmom na każdym poziomie rozwoju, niezależnie od jej wielkości i branży. Badanie przeprowadzone przez firmę doradczo-szkoleniową BUZZcenter rzuca nowe światło na wpływ AI na różnorodne branże przewidując, że stanie się głównym motorem wzrostu gospodarczego i innowacji.

źródło: Pixabay

Raport, analizując aktualne trendy i prognozy, wskazuje na wielki potencjał AI do generowania znaczących zysków, podnoszenia efektywności i personalizacji doświadczeń klientów.

Raport Power of AI został przygotowany w celu zaprezentowania konkretnych przykładów, jak AI wspiera i transformuje funkcje biznesowe, marketingowe i sprzedażowe w naszym kraju. Omówione zostały aspekty jak technologie bazujące na AI usprawniają procesy, redukują koszty oraz umożliwiają firmom oferowanie bardziej spersonalizowanych i skutecznych rozwiązań dla klientów.

Goldman Sachs szacuje, że rynek AI osiągnie wartość 156 miliardów dolarów do 2025 roku. W miarę jak firmy na całym świecie dostrzegają wartość, którą przynosi sztuczna inteligencja, kluczem do sukcesu staje się zrozumienie, jak najlepiej ją wykorzystać w praktyce i świadomie wdrożyć w działaniach przedsiębiorstwa. Tu z pomocą przychodzą szkolenia i warsztaty.

– Sztuczna inteligencja już teraz jest siłą napędową znaczących zmian w biznesie, a jej wpływ będzie tylko narastał – mówi Radosław Mechło, ekspert ds. AI, cybernetyk, marketer i autor raportu. – Firmy, które poznają AI i zintegrują ją ze strategią działań, mogą spodziewać się niewiarygodnej przemiany w sposobie, w jaki działają i konkurują na rynku – dodaje.

W raporcie prezentowane są dane, które podkreślają, jak AI usprawnia procesy decyzyjne, optymalizuje operacje i rewolucjonizuje obsługę klienta, w szczególności w dziedzinie marketingu i sprzedaży. AI oferuje możliwości personalizacji na poziomie indywidualnym, co było dotąd nieosiągalne.

Raport zwraca również uwagę na wyzwania i bariery związane z implementacją AI, w tym potrzebę regulacji etycznych i prawnych. – Musimy pamiętać, że technologia AI niesie ze sobą nie tylko możliwości, ale i obowiązek etycznego stosowania. Niezbędne jest zrozumienie możliwości, ale też zagrożeń, by dostosować nasze działania – dodaje Kamila Kierzek-Mechło, strateg i współautor badania.

Trzy kluczowe obszary biznesu według respondentów badania, które mogą najbardziej skorzystać z wykorzystania rozwiązań opartych o AI to:

  • analiza 69%
  • marketing 67%
  • sprzedaż 53%

Choć to dopiero początek, w najbliższym czasie będzie zauważalny szybki rozwój i implementacja rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję we wszelkiego rodzaju działaniach. Organizacje, które potrafią wyprzedzić konkurencję w zakresie wdrażania i optymalizacji działań dzięki technologii AI, będą miały znaczącą przewagę na rynku.

Badanie „Power of AI” zostało przeprowadzone metodą CAWI na próbie N=384 oraz IDI, N=13. W badaniu skupiono się na reprezentantach szeroko pojętego biznesu, by zweryfikować jaki wpływ rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję mogą mieć na ich codzienną pracę. Respondentami byli przedstawiciele różnych sektorów biznesu, reprezentujący różne wielkości firm. Pełna wersja raportu dostępna jest do bezpłatnego pobrania na stronie https://buzzcenter.pl/power-of-ai/

Mogą Cię również zainteresować