Prawo jest bezwzględne i dotyczy każdego czyli kary za reklamowanie suplementów diety

przez Maciej Maciejewski
1404 odsłony

Rzetelna edukacja zdrowotna to ważne narzędzie profilaktyki i schorzeń oraz skuteczny sposób na zwiększenie efektywności prowadzonych terapii. Aby działania informacyjne w obszarze medycznym przyniosły oczekiwany efekt (realne zwiększenie świadomości w danej dziedzinie), powinny spełniać kilka warunków. Muszą być przystępne, zawierać fakty i być zgodne z prawem.

źródło: Pixabay

Jak jest w rzeczywistości? Różnie. Raz wzdłuż, a innym razem podłużnie. Niestety, pomimo dość jasnego prawa i konkretnych obwarowań w kwestii wymogów promowania wyrobów oraz urządzeń zdrowotnych i medycznych, wciąż wiele firm, dystrybutorów i przedstawicieli handlowych wciska ludziom tanie kity w okna, aż puchną uszy.

Jednym z takich przykładów w branży sprzeda bezpośrednia i marketing sieciowy są działania amerykańskiej firmy Root. 6 czerwca 2023 roku sąd rejonowy w Traunstein wydał nakaz przeciwko partnerowi handlowemu tego systemu MLM i w związku z tym sąd okręgowy zakazał mu promowania różnych suplementów diety producenta ROOT Wellness LLC w transakcjach handlowych z niedopuszczalnymi wypowiedziami reklamowymi.

Sąd zakazał stosowania kilku konkretnych reklam, w tym brzmiących następująco: „Kiedy CZYSTY ŁUPEK przechodzi przez organizm, wiąże na sobie toksyny, metale ciężkie, alergeny i inne szkodliwe substancje. Następnie usuwa je wraz ze sobą z organizmu i nie pozostawia szkodliwych cząstek. To bezpiecznie pomaga w usuwaniu toksyn z komórek, ciała i mózgu. Jest całkowicie eliminowany z organizmu z moczem, kałem lub potem w ciągu 6-8 godzin po spożyciu. To powoduje detoksykację organizmu.”

W innych przypadkach sąd przyczepił się do sformułowań typu: „może jednocześnie ustabilizować układ odpornościowy”, „zanika fibromialgia, stwardnienie rozsiane, zespół zmęczenia, borelioza, autyzm, choroby układu krążenia”, „tarcza ochrony immunologicznej”, „wsparcie naturalnej bariery”, „przywróć mi młodość”.

I nie są to przykłady odosobnione. Jak podają niemieckie media, podobnymi ostrzeżeniami i nakazami sądowymi zostało niedawno potraktowanych kilku czołowych liderów network marketingu za Odrą. A co ciekawe, ponieważ firma Root nie ma siedziby w samych Niemczech, dekrety trafiły do ​​partnerów handlowych. Nie jest to rzadkością w Unii Europejskiej i często miało miejsce w przeszłości w przypadku amerykańskich firm, które oficjalnie nie mają swojego oddziału na starym kontynencie. W takich sytuacjach zawsze cierpi dystrybucja, która często polega na wypowiedziach reklamowych i gotowych materiałach promocyjnych swoich firm partnerskich.

Tak więc, zawsze lepiej się zastanowić i mocno przemyśleć każdą akcję promocyjną swojego biznesu MLM na spokojnie, zanim się zrobi głupotę. Konsekwencje pochopnego działania mogą być bardzo dotkliwe pod kątem finansowym. Jak robić takie rzeczy legalnie pisaliśmy wiele razy, choćby w tym miejscu: Nowe ograniczenia mają osłabić wiarę w moc suplementów diety. Nawet milion zł kary za niezgodną z przepisami reklamę.

Mogą Cię również zainteresować