Tak wynika z najnowszego badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl. 85% polskich internautów planuje kupić w tym roku bożonarodzeniowe prezenty w sieci. Wśród zwolenników robienia zakupów świątecznych przez internet jest jednak więcej kobiet niż mężczyzn. Najchętniej prezentów gwiazdkowych w sieci będą szukać osoby w wieku 25-34 lata.
Najwięcej Polaków korzystających z internetu chce upolować świąteczne prezenty na Allegro.pl. Ta grupa liczy aż 92% badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się Empik.pl (39%) oraz Merlin.pl (29%). Respondenci zamierzają również zrobić zakupy świąteczne w internetowym sklepie Świata Książki, Ebay.pl, Intymna.pl.
– Polacy coraz chętniej robią zakupy w internecie. Nie dziwi więc fakt, że aż tyle osób postanawiało w tym roku poszukać prezentów świątecznych w sieci – mówi Krzysztof Szczerbacz, menedżer badań online w ARC Rynek i Opinia. – Zakupy w internecie robi się szybciej, taniej i sprawniej. Ludzie coraz bardziej cenią swój czas i kiedy nadarza się ku temu okazja, wolą unikać tłumów i kolejek w centrach handlowych. A te, jak wiadomo, w okresie przedświątecznym mogą szczególnie przytłoczyć – dodaje badacz.
Nie da się ukryć, że polscy internauci mają gest. Na prezent dla bliskiej osoby planują wydać średnio 110 zł. Zdaje się, że kobiety są bardziej oszczędne w tej kwestii. Deklarują, że przeznaczą na ten cel średnio 96 zł. Mężczyźni natomiast znacznie więcej – aż 135 zł. Najbardziej rozrzutną grupą wiekową są osoby w wieku 35-44 lata. Zamierzają wydać średnio 128 zł na prezent dla bliskiej im osoby.
Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w dniach 2-8 listopada 2010 na Epanel.pl. Wzięło w nim udział N=2586 użytkowników internetu w wieku 15-75 lat.