Jest współautorem książek "Alchemia Kariery" i "Profesjonalny networking, kontakty, które procentują". Założycielem i prezesem powstałej w 1985 r. BNI – największej na świecie organizacji rekomendacji biznesowych – jest dr Ivan Misner. BNI stworzyła już ponad 4600 grup w 37 krajach. W zeszłym roku jej członkowie przekazali sobie na spotkaniach ponad 4,9 mln rekomendacji wartych ponad 1,9 miliarda dolarów. Misner uzyskał stopień doktora na University of Southern California. Napisał dziewięć książek, w tym bestseller w rankingu New York Times`a – "Truth or Delusion? Busting Networking’s Biggest Myths".
Czy zdarzyło Ci się kiedyś usłyszeć od kogoś: "Jeśli mógłbym być w jakiś sposób pomocny w Twoim biznesie, daj mi znać"? Czy odpowiedziałeś wtedy coś w stylu: "Dzięki. Skoro już o tym wspomniałeś, rzeczywiście mógłbyś mi pomóc w kilku sprawach"? A może raczej: "Dzięki, pomyślę i dam Ci znać"?
Większość z nas nie jest przygotowana na otrzymanie pomocy w momencie, gdy jest ona oferowana. Pozwalamy uciec świetnej okazji, bo nie pomyśleliśmy wcześniej o tym, jaka pomoc by nam się przydała. Nie tworzymy w głowie sieci połączeń między konkretnymi przedmiotami, czy usługami, które są nam potrzebne, a ludźmi, którzy mogą je dostarczyć. To poważny błąd. W momencie, gdy ktoś oferuje Ci pomoc, fakt, że wiesz, czego chcesz i potrafisz to wyrazić działa na Twoją korzyść.
Systematyczne prowadzenie marketingu rekomendacji wymaga, byś określił tak precyzyjnie, jak to jest możliwe, rodzaje pomocy, których oczekujesz i których potrzebujesz. Jest wiele sposobów, dzięki którym Twoi partnerzy mogą pomóc Ci wypromować Twój biznes i Ciebie samego oraz tworzyć powiązania i generować rekomendacje. Postanowiłem omówić pokrótce piętnaście z nich. Niektóre są proste, szybkie i tanie, inne złożone, czasochłonne i kosztowne.
Co więc mogą zrobić ludzie, by pomóc Ci w efektywnym prowadzeniu biznesu?
1. Pokazywać Twoje produkty i materiały promocyjne. Twoje źródła rekomendacji, materiały marketingowe i produkty mogą umieścić u siebie w domu lub w biurze. Jeśli te przedmioty zostaną dobrze wyeksponowane (np. na biurku lub tablicy informacyjnej, kalendarz na ścianie), goście będą pytać o Twój biznes lub czytać zamieszczone informacje. Niektórzy z nich wezmą, być może, takie materiały promocyjne by pokazać je w innych miejscach, co zwiększa Twoją widoczność na rynku.