Eksperci e-mail marketingu z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług e-mail marketingowych, zbadali popularność urządzeń mobilnych w kontekście sprawdzania poczty e-mail. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 960 osób z różnej wielkości firm z 16 branż.
Z badania wynika, że niemal 24% respondentów wykorzystuje do sprawdzania poczty e-mail jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Natomiast, najczęściej używanym w tym celu narzędziem jest laptop (37,9%). Na drugim miejscu uplasował się smartfon (21%). Z kolei korzystanie z komputera stacjonarnego zadeklarowało jedynie niecałe 15% ankietowanych.
Użytkownicy smartfonów najczęściej wykorzystują je (oprócz wykonywania połączeń telefonicznych) do sprawdzania poczty e-mail (18,3%). Respondenci wskazywali również przeglądanie stron internetowych (17,8%) i korzystanie z aplikacji mobilnych (15%).
Ponadto, 63,3% użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty e-mail, prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję e-mailową (wysyła i odbiera wiadomości e-mail). A niemal 68% wykorzystuje smartfony do sprawdzania zarówno korespondencji służbowej, jak i prywatnej. Ponadto, zdecydowana większość (70,5%) użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty e-mail, robi to regularnie z taką samą intensywnością przez wszystkie dni tygodnia.
W przeciwieństwie do rynku amerykańskiego, 74,3% polskich użytkowników smartfonów deklaruje, że w przypadku, gdy otrzymana wiadomość nie wyświetla się poprawnie na urządzeniu mobilnym, to zostanie ona później przeczytana jeszcze raz na urządzeniu stacjonarnym. Ponad połowa (62,9%) użytkowników smartfonów wykorzystujących je do sprawdzania poczty e-mail przyznała, że newsletter przeczytany na urządzeniu mobilnym nie skłonił ich do zakupu reklamowanego produktu.
– Tempo „konsumpcji” poczty na urządzeniach mobilnych w USA jest jeszcze szybsze. Według badania agencji Return Path, do końca 2012 roku więcej e-maili otwieranych będzie na smartfonach niż na laptopach i komputerach stacjonarnych. Dla marketerów to niezwykle ważna informacja i duży zwrot w optymalizacji kampanii e-mail marketingowych. Aby wyjść naprzeciw trendom i nadal uzyskiwać pożądany zwrot z e-mail marketingowych inwestycji, należy korzystać z platform umożliwiających sprawdzenie poprawności wyświetlania mailingu na urządzeniach mobilnych oraz ilości użytkowników smartfonów wśród odbiorców naszych komunikatów – komentuje wyniki raportu Maciej Ossowski, dyrektor działu edukacji i optymalizacji w GetResponse.
Badanie zostało przeprowadzone w okresie 22.06-25.07.2012 roku. Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie “Email w biegu”: Jak dziś sprawdzamy pocztę elektroniczną. Patronami medialnymi badania są serwisy Ekomercyjnie, Media2, Mediarun, Dziennik Internautów, Internet Standard, Nowy Marketing oraz Nowoczesna Firma.