Reklama w sieci wyprzedziła prasową

przez Piotr Hoffmann

W 2009 roku internet zwiększył swój udział w światowym rynku reklamy do 12,6%. Tym samym udział internetu w globalnym torcie reklamowym stał się większy, niż udział magazynów papierowych – informuje Internetstandart.pl

Na zwiększenie wartości reklamy w internecie ma wpływ kilka powiązanych ze sobą czynników: po pierwsze spadek sprzedaż prasy. W lutym br. sprzedaż dzienników ogólnopolskich spadła powyżej 10%. Miesięczna sprzedaż największego na rynku „Faktu” zmalała o ok. 11% w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku i wyniosła 442 357 egz. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się „Gazeta Wyborcza” (337 652 egz. –13,7% spadku) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.


Najnowsze dane ZenithOptimedia pokazują, że udział magazynów w globalnym torcie reklamy zmalał w 2009 r. i wyniósł 10,3% (spadek o 1,3%). Według prognoz z roku na rok udział tego medium będzie malał, aby w 2012 r. wynieść 8,6%. Tendencja spadkowa postępuje także w przypadku dzienników, których udział w ubiegłym roku osiągnął poziom 23,1%.

Ostatnim powodem lepszej pozycji internetu w świecie reklamy jest przerzucanie budżetów z tradycyjnych mediów do wirtualnych – czytamy w Inernetstandard.pl. Zmusza to reklamodawców do skoncentrowania się na mierzalnym zwrocie z inwestycji. Internet zwiększył swój udział w światowym rynku reklamy z 10,5% w 2008 r. do 12.6% w roku 2009, po raz pierwszy wyprzedzając czasopisma. Specjaliści z ZenithOptimedia przewidują, że w 2012 r. udział internetu w reklamie osiągnie poziom 17,1%.

Mogą Cię również zainteresować