@rewolucja biznesu Dynamiczny wzrost transakcji internetowych i dobre perspektywy na przyszłość

przez Katarzyna Wagner

@rewolucja biznesuDynamiczny wzrost transakcji internetowych i dobre perspektywy na przyszłośćKatarzyna Wagner Z opublikowanych nie dawno badań unijnego urzędu statystycznego Eurostat wynika, iż dostęp do internetu w Polsce w I kw.

W pierwszym kwartale 2005 roku największy odsetek firm z dostępem do internetu odnotowano w Finlandii (98%), w Danii (97%) oraz w Słowenii i Szwecji (po 96%), zaś najmniej – na Łotwie (75%), na Węgrzech (78%) i na Cyprze (85%). Jeśli chodzi o internet szerokopasmowy, dysponowało nim 16% gospodarstw domowych i 43% przedsiębiorstw w Polsce. Średnia unijna wynosiła odpowiednio: 23% i 63%.
Co najmniej raz w tygodniu internetu używało w Polsce 29% badanych – średnio w UE było to 43%. Natomiast nigdy nie używało internetu 58% mieszkańców Polski, natomiast średnia unijna wyniosła w tym przypadku również 43%.

 

20 czerwca 2006 roku w Warszawie odbyła się konferencja @rewolucja biznesu 2.0, której celem było pokazanie praktycznych aspektów biznesowego podejścia do działań marketingowych i sprzedażowych przeprowadzanych w internecie. Organizatorami konferencji była Fundacja Obserwatorium Zarządzania we współpracy z Nowoczesną Firmą.

Większe zaangażowanie, więcej treści

Spotkanie rozpoczął Pan Roland Sprung, prezes zarządu SPC House of Media. W swojej prezentacji zwrócił uwagę na fakt, że pomimo atrakcyjności młodego medium jakim jest internet i możliwości szerokiego dotarcia do grupy docelowej, budżety na reklamę w internecie są nadal małe. Podkreślał jednak, co potwierdzali kolejni eksperci z branży, iż to właśnie internet odnotowuje najwyższy wzrost tempa wydatków na reklamę (58,2% w roku 2005,  w stosunku do roku 2004). 

Następnie zostały przestawione obecne trendy w korzystaniu z zasobów sieci oraz w reklamie internetowej. Piotr Kowalczyk, przedstawiciel IAB Polska zaznaczył, iż odnotowuje zmianę sposobu korzystania z sieci poprzez coraz większe zaangażowanie, coraz więcej treści tworzonych jest przez odbiorców w postaci blogów, forów dyskusyjnych, podcastów, galerii fotografii czy serwisów z recenzjami użytkowników.

Mogą Cię również zainteresować