Rozwijaj się w e-biznesie i technologiach B2B

przez Łukasz Kania
649 odsłony

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 25 września br. rozpoczęła kampanię promującą zagadnienia związane z e-biznesem, w tym działań 8.1 i 8.2 Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. W ramach kampanii realizowany jest cykl specjalnych konferencji „Akademia e-biznesu”, w październiku i listopadzie we wszystkich miastach wojewódzkich całego kraju. „Network Magazyn” objął całe przedsięwzięcie patronatem medialnym.

źródło: Web.gov.plźródło: Web.gov.pl

Ich podsumowaniem jest II Ogólnopolskie Forum E-biznesu „Ekspansja Zagraniczna”, zaplanowane na 27 listopada br. w Warszawie. To kolejny projekt skierowany do szerokiej grupy obecnych i przyszłych e-przedsiębiorców, instytucji e-biznesu wspierających przedsiębiorców oraz do wszystkich zainteresowanych tematyką ICT.

Cykl konferencji podzielony jest na dwie grupy: trzynaście spotkań o tematyce e-biznesu, w trakcie których zostanie prześledzony cały „proces życia” przedsiębiorstwa (od samej koncepcji po ekspansję zagraniczną) oraz trzy spotkania o nowoczesnych technologiach B2B. Pierwsza konferencja e-biznes odbyła się 25 września br. w Białymstoku. Jej główny temat to MODELE BIZNESOWE W E-ŚWIECIE. Natomiast pierwsze spotkanie z cyklu technologii B2B odbyło się w Bydgoszczy, 26 września br. i dotyczyło  ANALIZY BIZNESOWEJ INTEGRACJI B2B.

Głównym założeniem projektu jest szeroko rozumiana promocja przedsięwzięć e-biznesowych i technologii B2B, które są podstawowym celem i rezultatem działań 8.1 i 8.2 PO IG. Skierowane są one do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Kampania wspierana jest przez portal Web.gov.pl, który stanowi najlepsze źródło informacji o tworzeniu, prowadzeniu i promocji e-biznesów zarówno krajowych, jak i międzynarodowych.

Podczas spotkań przedstawione zostaną zagadnienia dotyczące panujących trendów i rozwoju e-biznesu w Polsce i na świecie oraz technologii B2B. Ich tematyka obejmuje m.in. takie obszary, jak: klasyfikacja modeli monetyzacji e-biznesów, strategia e-marketingowa, zasoby wiedzy w e-projekcie. Wykłady wygłaszają polscy eksperci z dziedziny nowoczesnych technologii, a case study prowadzą beneficjenci, których e-usługi odniosły na polskim rynku spektakularny sukces.

Działanie 8.1 PO IG obejmujące dotacje na stworzenie e-usług oraz działanie 8.2 PO IG wspierające wdrażanie elektronicznego biznesu B2B to najpopularniejsze źródła dofinansowania na inwestycje IT dla MŚP zarówno już istniejących, jak i rozpoczynających działalność. Pochodzące z nich dofinansowanie jest pewnym rozwiązaniem dla usprawnienia dotychczasowej pracy przedsiębiorstwa, szybkiego rozwoju jego działalności na nowoczesnym rynku i zakupu innowacyjnych technologii, które gwarantują realizację nowych zadań.

II Ogólnopolskie Forum E-biznesu i 16 konferencji wojewódzkich współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Więcej informacji na temat kampanii i organizowanych spotkań można uzyskać na http://www.web.gov.pl/baza-wydarzenia/19_bar-camp.html. Wszystkie konferencje będą transmitowane on-line na stronie www.web.gov.pl.

Mogą Cię również zainteresować