źródło: www.sxc.hu
Firmy PBS DGA oraz On Bard PR przeprowadziły badanie wśród Polaków między 18 a 39 rokiem życia w celu sprawdzenia, czy ich zdaniem polska firma ma szansę zabłysnąć na świecie w związku z wynalezieniem innowacyjnego produktu lub usługi.
Z przeprowadzonego badania wynika, że prawie połowa badanych, bo aż 42% jest do tej kwestii nastawiona optymistycznie. Niestety prawie tyle samo, bo 41% ankietowanych uważa, że polskie firmy nie są w stanie stworzyć nic innowacyjnego.
Więcej optymistów jest wśród ludzi wykształconych. Aż 61% z nich jest zdania, że w ciągu najbliższych lat w Polsce może powstać przełomowy produkt lub technologia. Jednak eksperci przestrzegają przed nadmiernym optymizmem. Ankietowani zostali również zapytani o to, w jakiej branży jest najbardziej prawdopodobne, że polskie firmy mogłyby zabłysnąć dzięki przełomowym produktom. Najczęściej wskazywano na farmację i medycynę, informatykę i telekomunikację oraz produkcję żywności. Warto dodać, że sami przedsiębiorcy za przykład branży, gdzie jest największa szansa na stworzenie innowacji, wskazywali informatykę i telekomunikację. 10% badanych uważa, że w żadnej branży polska firma nie ma szans na globalny sukces.