Zrobią to podczas konferencji Social Media Day, która odbędzie się Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. To kolejna odsłona zapoczątkowanego w czerwcu br. cyklu konferencji poświęconej social mediom. Tym razem, z powodu zbliżających się wyborów samorządowych tematem będzie otwarta komunikacja polityczna w serwisach społecznościowych.
– Święto mediów społecznościowych jest każdego dnia: na Facebooku powstają nowe grupy poparcia lub kontestacji, wpis z Twittera trafia na czerwony pasek telewizji informacyjnych, zdjęcie z Nk.pl – na czołówki gazet. Dzięki „lubię to – nasze życie stało się głosowaniem, które trwa cały czas – mówi Szymon Sikorski, prezes stowarzyszenia Open Gov, promującego otwartą komunikację w polityce.
Idea otwartej komunikacji w polityce i Open Gov zakłada, że obywatele dzięki social mediom są nie tylko odbiorcami efektów, lecz współuczestnikami procesu sprawowania władzy. W ten sposób – dzięki internetowi – tworzy się społeczeństwo obywatelskie, które ma realny wpływ na rzeczywistość poza internetową.
Podczas konferencji Social Media Day odbędzie się także premiera Lubczasopism – nowego projektu platformy publicystycznej Salon24.pl. Serwis ten wrocławianom przedstawi Igor Janke. To właśnie blogerom z Salonu24 Jarosław Kaczyński udzielił pierwszego wywiadu w kampanii wyborczej. Wcześniej z blogerami spotykał się także premier Donald Tusk. Teraz – jako pierwszy prezydent miasta – zdecydował się na to Rafał Dutkiewicz. Pytania będą mu zadawać Paweł Andrzejczuk, autor bloga Wrocław z wyboru, a także Paweł Rybicki Rybitzky i Łukasz Medekasza z 5władzy.
Konferencja Social Media Day odbędzie się 19 października br. o godz. 17.00 w Sali Wielkiej Zachodniej Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego przy ul. Joliot-Curie 15. Więcej informacji o konferencji można znaleźć
w tym miejscu. Udział w konferencji jest bezpłatny, a swoją obecność można potwierdzić na Fan Page’u wydarzenia w serwisie Facebook.