źródło: www.flickr.com
Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, wzrasta również ich świadomość w zakresie przysługujących im praw. Korzystają z pomocy rzeczników konsumentów, informacji na temat zasad panujących w handlu szukają w sieci czy zwracając się do urzędów, takich jak UOKiK.
W zeszłym roku z okazji Dnia Konsumenta można było oglądać stronę internetową Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów w nowej odsłonie. Zrzesza ona organy ochrony konsumentów z 36 krajów całego świata. W związku z tym, że pojęcie praw konsumenta jest bardzo szerokie, można znaleźć tam informacje na wiele tematów –
zaczynając od praw konsumenta, przez zakupy w sieci, kończąc na nieuczciwych praktykach firm związanych z reklamą, czy projektach edukacyjnych prowadzonych w innych krajach. Polscy konsumenci skorzystają jednak raczej ze strony rodzimego UOKiK, ponieważ informacje na stronie Icpen.org są dostępne jedynie w języku angielskim.