źródło: www.sxc.hu
Tydzień Przedsiębiorczości oficjalnie otworzył prezydent Bronisław Komorowski. Celem akcji jest promowanie przedsiębiorczości wśród ludzi młodych, a to zdaniem prezydenta jest nam szczególnie potrzebne. „Przedsiębiorczość w Polsce wymaga cały czas żmudnej pracy nad kształtowaniem mentalności” – mówił Komorowski. Jak podkreślał, mimo kilkudziesięcioletniego funkcjonowania w naszym kraju systemu prowadzącego do zaniku przedsiębiorczości powiedzenie: „czy się stoi, czy się leży, dwa tysiące się należy” – odchodzi do lamusa.
Jak tłumaczy prezes Polski Przedsiębiorczej Dariusz Żuk projekt ma uświadomić, że własna firma jest na wyciągnięcie ręki. Zbigniew Gajewski z PKPP Lewiatan przypomina, że co druga nowo założona firma upada w pierwszym roku działalności, a tylko co piątej udaje się przetrwać pięć lat. I właśnie dlatego tak ważne są informacje, nie tyle jak założyć własne przedsiębiorstwo ile, jak radzić sobie z problemami w trakcie jego prowadzenia. Właśnie takie wiadomości będzie można zdobyć podczas trwania akcji.
Pomysłodawcami projektu są premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown oraz prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana Carl Schramm. W ubiegłym roku w Tygodniu Przedsiębiorczości wzięło udział niemal 60 tys. uczestników. Organizatorzy spodziewają się, że w tym roku będzie ich jeszcze więcej. W Polsce akcją zajmują się Polska Przedsiębiorcza, Fundacja Młodzieżowa Przedsiębiorczości, Forum Obywatelskie Rozwoju i Forum Młodych Lewiatan.