źródło: www.flickr.com
Jest to wynik o 2,1% niższy niż w roku poprzednim. Jednak przed producentami i dystrybutorami dopiero nadchodzi najlepszy okres w ciągu roku. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Tesco wynika, że sprzedaż win musujących wyraźnie rośnie na początku grudnia, zaś w ostatnim tygodniu tuż przed Sylwestrem klienci kupują ich nawet 3 razy więcej niż w innych tygodniach w ciągu roku. Zdaniem analityków ten rok będzie przynajmniej o 10% lepszy od ubiegłego i tylko w grudniu na wina musujące i szampana Polacy wydadzą około 200 mln zł. Spodziewany jest wzrost na poziomie 18%.
O tym, że Sylwestra w tym roku Polacy będą obchodzić bardzo hucznie może świadczyć również fakt, że z półek znikają nie tylko najtańsze wina musujące, ale też te droższe markowe oraz szampan, który staje się coraz przystępniejszy dla kieszeni potencjalnych klientów. Jeszcze nie tak dawno najtańszy kosztował ponad 200 zł za sztukę. Dziś można go kupić już za około 120 zł. Z win musujących najchętniej kupowane są te w cenie między 10 a 20 zł podczas, gdy w roku ubiegłym klienci wybierali te najtańsze, po 5-7 zł.