W jakim kolorze działa Twój mózg?

przez Maciej Maciejewski

Choć na charakter i osobowość składa się wiele czynników, niepodważalny wpływ na nasz sposób myślenia ma ewolucja i jej znaczenie dla ludzkiego mózgu. Dowiedz się, jak wykorzystać tę wiedzę w codziennym życiu i karierze zawodowej!

źródło: Pixabay

Fundamenty wiedzy w tej dziedzinie położył w latach 70-tych i 80-tych ubiegłego wieku amerykański neurobiolog, profesor Paul D. MacLean. Dyrektor Instytutu ds. Ewolucji i Zachowania Mózgu przy Narodowym Instytucie Zdrowia Psychicznego zajmował się badaniami nad mechanizmami działania mózgu. W trakcie swojej pracy odkrył, że ten narząd zachował kluczowe cechy z różnych okresów ewolucyjnych. Zjawisko to opisał jako „trójdzielny mózg”.

MacLean wprowadził pojęcie trzech struktur mózgu – kresomózgowia, międzymózgowia i pnia mózgu. W zależności od tzw. biostruktury mózgu, przeważnie jeden z tych obszarów jest mocniej rozwinięty od pozostałych – to z kolei przekłada się na zachowania i charakter danej osoby.

Czym jest STRUCTOGRAM?

Odkrycie MacLeana przyczyniło się do powstania metodologii STRUCTOGRAM, która w umowny sposób przypisuje inny kolor każdej z trzech struktur mózgu. Empatyczny i intuicyjny pień mózgu oznaczono kolorem zielonym, emocjonalne i energiczne międzymózgowie czerwonym, a racjonalne kresomózgowie niebieskim.

– Choć może się wydawać, że w dość prosty sposób jesteśmy w stanie posegregować ludzi do odpowiednich szufladek, w rzeczywistości STRUCTOGRAM pozwala na dogłębną analizę, która wykracza poza trzy podstawowe struktury mózgu. Dzięki niemu możemy zidentyfikować aż 412 różnych biostruktur. Nie wszystkie osoby z „zielonym kolorem mózgu” będą kierować się w życiu intuicją. Teoria trójdzielnego mózgu zakłada, że każdy z nas posiada obszar najsilniejszy, tzw. dominantę. Pozostałe określa się mianem subdominanty i deficytu w zależności od tego, w jakim stopniu są rozwinięte. Dopiero dzięki specjalnym testom jesteśmy w stanie ustalić, jak pracują dane części mózgu i jak możemy to wykorzystać zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym – wyjaśnia Sebastian Stankiewicz, ekspert, członek zarządu spółki CSC Global Education SA, która zajmuje się edukacją i profesjonalizacją branży DS/MLM w Polsce i na świecie. Jest także wyłącznym master trainerem STRUCTOGRAM na rynku amerykańskim.

Dlaczego warto skorzystać ze STRUCTOGRAMU?

Należy pamiętać, że STRUCTOGRAM to nie tylko narzędzie czy metoda, ale również kompleksowy system szkoleniowy wykorzystywany przez licencjonowanych trenerów jako fundament szkoleń dla menadżerów, handlowców lub osób chcących rozwinąć swoje umiejętności w zakresie komunikacji, budowania zespołu, zarządzania stresem czy przywództwa.

– Szkolenia korzystające ze STRUCTOGRAMU opierają się na czterech krokach. Pierwszym z nich jest poznanie siebie, zarówno swoich silnych stron, jak i własnych ograniczeń i deficytów. Następnie możemy przejść do drugiego etapu – wiedzy o kliencie czy potencjalnym współpracowniku. Ponieważ jesteśmy w stanie rozpoznać strukturę osobowości drugiej osoby, nie tylko łatwiej się nam komunikować, ale również zrozumieć. Trzecim krokiem jest wiedza na temat produktu i tego, w jaki sposób możemy wiarygodnie przedstawić jego zalety. Czwarty etap to nabywanie umiejętności z zakresu budowania zespołu i przywództwa czyli relacji międzyludzkich – wyjaśnia Sebastian Stankiewicz.

W ostatnich latach STRUCTOGRAM zaczął być wykorzystywany w szkoleniach przez wielkie, globalne korporacje. W Polsce również metodologia dynamicznie się rozwija, a coraz więcej osób decyduje się na szkolenia ze względów osobistych – dla głębszego zrozumienia samego siebie czy polepszenia relacji z bliskimi.

– Na naszym rodzimym rynku zainteresowanie szkoleniami opartymi o STRUCTOGRAM rośnie. To świetna metoda pozwalająca zwiększyć swoje kompetencje zawodowe, nabyć lub pogłębić umiejętności przywódcze i w pełni wykorzystać swój potencjał. Uzyskanie certyfikatów przez specjalistów zarówno w Polsce, jak i w USA to wielki sukces, dzięki któremu będziemy mogli dalej przekazywać tak przydatną wiedzę – komentuje Andrzej Cichocki z CSC Global Education, trainer STRUCTOGRAM.

CSC Global Education SA to organizacja założona w 2020 roku w celu profesjonalizacji branży sprzedaży bezpośredniej (direct selling) w tym marketingu sieciowego (network marketing) w Polsce i na świecie. Zarząd CSC Global Education tworzą menadżerowie, przedsiębiorcy i szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem m.in. w sprzedaży i edukacji biznesowej działający na rynku polskim, włoskim i amerykańskim: Andrzej Cichocki, Witold Casetti, Artur Owczarski oraz Sebastian Stankiewicz. Zespół uzupełniają wykładowcy akademiccy, praktycy i eksperci z różnych obszarów naukowych takich jak: marketing, psychologia, przywództwo czy marka osobista. Misją spółki jest działalność szkoleniowa i edukacyjna kierowana do osób oraz firm działających w branży direct selling i network marketing (MLM), a także otoczenia rynkowego. Więcej informacji pod adresem: www.cscglobaleducation.com.

Mogą Cię również zainteresować