Wideo w internecie przyszłością reklamy

przez Gabriela Jakimik

Wszystkie badania dotyczące reklamy jednoznacznie potwierdzają – wideo w internecie z miesiąca na miesiąc osiąga coraz lepsze, konkurencyjne wyniki. Również okazuje się o wiele tańszą formą promocji wykorzystywaną częściej i z większą precyzją.

Raport „Wideo w internecie” sporządzony przez serwis Interaktywnie.com zawiera bardzo szczegółowe dane. Natomiast infografika opracowana przez agencję Tube.AD obrazuje najważniejsze z nich. 

Naturalną rzeczą jest nasza niechęć wyrażana wobec reklamy docierającej w każdej postaci. Najbardziej irytują nagle pojawiające się formaty typu 'pop-up' w witrynach internetowych i niekończące się bloki reklamowe w telewizji. Jednak reklama w sieci nie wzbudza negatywnych emocji. Najmniej denerwującą reklamą wg raportu serwisu Interaktywnie.com jest wideo w sieci, które z miesiąca na miesiąc poprawia swoje statystyki.

ReklamaReklama

Jak wynika z raportu, coraz mniej ludzi zirytowanych jest reklamą pojawiającą się przed wybranym wcześniej materiałem wideo. Aż 23% badanych ma do tego stosunek obojętny, a różnica między „hard userami” reklam a odbiorcami sporadycznymi jest niewielka. 2/3 osób po prostu nie lubi spotów reklamowych, ale stopień niechęci jest zależny od momentu, w którym reklama się pojawia. 39% badanych nie akceptuje spotów wyświetlanych przed filmem, ale jest to dość duża tolerancja, ponieważ aż 73% z nich potwierdza, że nie znosi przerw reklamowych w czasie oglądania filmu. 

Materiały wideo zdecydowanie najczęściej oglądamy w serwisach do tego dedykowanych – YouTube czy Wrzuta, z których pierwszy z wymienionych wyprzedza pozostałe, gromadząc miesięcznie prawie 14 milionową widownię. Obecnie Polacy niechętnie płacą za dostęp do materiałów wideo w internecie. Pocieszający jest jednak fakt, że jak już raz to zrobią, stają się odbiorcą regularnie płacącym za filmy w sieci.  

ReklamaReklama 

W raporcie pada pytanie czy reklama wideo w internecie jest skuteczna. Wniosek podsuwają dane, z których wynika że 63% badanych wykonało jakąś czynność pod wpływem reklamy. 49% przesyła ciekawy spot swoim znajomym i aż 84% osób w wieku do 24 lat klika w spot reklamowy. Z badań wynika, że im starszy internauta, tym trudniej go skłonić do kliknięcia. Jednak idzie to w parze z zainteresowaniem. Kliknięcia te są przemyślane. Osoby te częściej wybierają reklamy produktów i usług, którymi są naprawdę zainteresowani. W konsekwencji dochodzi do złożenia zamówienia lub zapoznania się z ofertą.

Po dokładnej analizie całego raportu można powiedzieć, że wideo w internecie jest przyszłością narodu a reklama w sieci jest lekiem na całe zło:

Badania i raport przygotował portal Interaktywnie.com. Badania odbyły się w dniach 29.05-10.06.2013 na grupie 2 715 osób – użytkowników portali Money.pl, iWoman.pl, MenStream.pl, Platine.pl oraz Interaktywnie.com. Infografikę opracowała Agencja Tube.AD  (www.tube.ad

Mogą Cię również zainteresować