Widok bloga o blogu Dominika Kaznowskiego
W tym konkursie blogi oceniane są w trzech kategoriach: blogów młodych, dojrzałych i profesjonalnych. Podział ten uwzględnia różniący się poziom doświadczenia blogujących firm. Jak mówi Dominik Kaznowski: – Jakość bloga rośnie wraz z doświadczeniem w jego prowadzeniu. Pośród 10 najlepszych polskich blogów znalazł się tylko jeden blog prowadzony krócej niż 1 rok.
Głównym kryterium branym pod uwagę przy ocenie blogujących firm jest to, w jakim stopniu przedsiębiorstwa przełamują stereotypy komunikacji z konsumentami. Blogi oceniali studenci Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego w ramach realizowanego na uczelni przez Kaznowskiego przedmiotu „Blog jako narzędzie PR”.
W ramach inicjatywy promującej wartościowe wykorzystanie social media przez firmy powstał katalog polskich blogów firmowych, w którym obecnie znajduje się już ponad 600 polskich blogów pisanych przez firmy. Na początku 2012 roku nastąpi również publikacja trzeciej już fali badania polskiej blogosfery firmowej. Wyniki konkursu, badań oraz katalog znajduje się na blogu poświęconemu akcji: Blogifirmowe.wordpress.com.