Wyniki sektora reklamowego

przez Maciej Badowsk
328 odsłony

Wydatki na reklamę pokonały w pierwszym półroczu br. rekordowy poziom z roku 2008. Potwierdza to raportu domu mediowego StarLink. W dalszym ciągu największym zainteresowaniem reklamodawców cieszy się internet i telewizja. Rośnie też udział reklamy kinowej.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Reklamie zamieszczanej w sieci już po raz kolejny udało się odnotować najwyższą dynamikę. W tym medium wydatki firm wzrosły blisko o 23,2%. W pierwszych sześciu miesiącach szacowana wartość rynku reklamowego wyniosła 3,8 mld zł. A więc jest to o 4,9% więcej niż w pierwszym półroczu zeszłego roku. Tak ogromny sukces reklamy internetowej został wygenerowany głównie dzięki zwyżce wydatków na reklamę pojawiającą się w wyszukiwarkach internetowych, gdzie odnotowała wzrost o prawie 35%. Sieć polubił przede wszystkim handel, którego wydatki reklamowe wzrosły aż o 80%.

Całkiem dobrze radzi sobie reklama w kinach. Wydatki na nią wzrosły o 9,1%. Dla porównania wydatki na reklamę w największym medium, jakim niewątpliwie jest telewizja, zwiększyły się tylko o 4,1%. Dużą zmianę odnotowano w wydatkach na reklamę radiową – skok o 5,7%. Podobnie jak w poprzednim roku spadki zanotowały dzienniki, reklama zewnętrzna oraz magazyny. Jest to efekt przenoszenia budżetów reklamowych do internetu i wzmacniania kampanii TV. Kto daje zarobić na reklamie? Przede wszystkim handel, finanse, produkty farmaceutyczne oraz branża odzieżowa. Po raz pierwszy odnotowano znaczące spadki inwestycji w branży FMCG, czyli chemia gospodarcza i żywność.

Mogą Cię również zainteresować