źródło: www.flickr.com
Raport przygotowała firma HBI Polska. Pod względem posiadania strony internetowej najgorzej wypadają firmy jednoosobowe. Tylko 40,2% z nich ma własną witrynę. Dla porównania, aż 90,94% spółek akcyjnych posiada stronę internetową. W przypadku spółek komandytowych odsetek ten wynosi 74,44%. Dalej w zestawieniu są spółki jawne 72,61%, spółki z o.o. 69,52% oraz cywilne 55,35%.
Ze względu na województwa wyniki są dość przewidywalne. W pierwszej trójce znalazły się regiony wysoko rozwinięte pod względem gospodarczym. Ostatnie miejsca pod względem odsetka firm ze stroną internetową okupują województwa wschodniej części Polski. Pierwszą trójkę zestawienia otwiera województwo mazowieckie z wynikiem 67,14%. Kolejne miejsce przypadło Małopolsce 67% oraz województwu śląskiemu 66,6%. Listę zamykają trzy województwa leżące na wschodzie Polski: podlaskie z wynikiem 51,36%, lubelskie 53,87% i warmińsko-mazurskie 54,84%.