Znamy Studencką Gwiazdę Sprzedaży!

przez Katarzyna Włodarczyk

Nickel Technology Park Poznań od lutego poszukiwał wśród studentów przyszłych gwiazd sprzedaży. Konkurs, w którego organizację zaangażowały się znane polskie firmy, a nad poziomem merytorycznym czuwali przedstawiciele PNSA, składał się z dwóch etapów i zakończył uroczystą galą finałową.

źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Gala finałowa konkursu odbyła się we wtorek, 3 kwietnia br. W ten sposób, po dwóch miesiącach konkursowych zmagań, dowiedzieliśmy się, kto zdobył staż w partnerskich firmach. Zarządzanie procesem sprzedaży, która jest kluczowa dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości czy profilu działalności, wymaga umiejętności interpersonalnych, ale i analitycznych. Konkurs „Studenckie Gwiazdy Sprzedaży” miał wyłonić tych studentów, którzy dobrze radzą sobie zarówno z prezentacją oferty produktu, negocjacjami, ale i sprawdzają się podczas zadań grupowych.

Na finał do Poznania, spośród nadesłanych zgłoszeń, zaproszonych zostało 32 studentów, których rozwiązania case studies zostały ocenione najwyżej. Jury złożone z przedstawicieli firm-partnerów, w trakcie dwóch paneli, oceniało indywidualne prezentacje studentów, ale i wyniki pracy zespołowej, prezentowane przez liderów. Kluczem do sukcesu była nie tylko odpowiednia prezentacja produktu, ale przede wszystkim – samego siebie.

Po całym dniu zmagań, poznaliśmy zwycięzcę. W pierwszym, ogólnopolskim konkursie sprzedażowym, organizowanym przez Nickel Technology Park Poznań, zwyciężył Jakub Kośmider z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, który walczył o staż w Grupie Allegro. Dodatkowo zdobył on nagrodę o wartości 5 tys. zł. i zaproszenie na uroczystą galę Polish National Sales Awards (PNSA), która w październiku zgromadzi w Warszawie najlepszych w kraju, profesjonalnych sprzedawców. Jakub Kośmider nie był jedyną młodą gwiazdą sprzedaży, którą wyłoniło jury. Paweł Styperek, student Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu został wyróżniony przez firmę Sandler Training nagrodą specjalną za kreatywność i innowacyjność rozwiązań. Weźmie on udział w profesjonalnym szkoleniu, kończącym się międzynarodowym certyfikatem.

Tegoroczna edycja konkursu umożliwiła studentom podjęcie pierwszej pracy w renomowanych firmach, w których mogą oni doskonalić swoje umiejętności sprzedażowe. Firmom-partnerom stworzyła szansę przeprowadzenia efektywnej rekrutacji, a organizatorom udowodniła, że za rok rozpoczną oni kolejne poszukiwania „Studenckich Gwiazd Sprzedaży”. Firmy zaangażowane w konkurs: Kompania Piwowarska SA, Grupa Allegro Sp. z o.o., Skoda SA, BCC Sp. z o.o. i SITAG Formy Siedzenia Sp. z o.o.

Mogą Cię również zainteresować