Branża a lojalność

przez Marek Wyrzychowski
338 odsłony

Zdaniem zdecydowanej większości pracodawców zaangażowanie i lojalność pracowników to jedne z najbardziej cenionych cech. Firma GfK postanowiła sprawdzić czy te dwie, tak bardzo pożądane cechy, zależne są od branży?

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Niestety w dzisiejszych czasach pracownicy stają się coraz mniej lojalni. W wyścigu o lepsze wynagrodzenie czy w pogoni za lepszymi warunkami pracy są gotowi zmieniać pracę jak rękawiczki. Stereotyp „skoczka” czyli osoby, która często zmienia pracę nie jest już tak napiętnowany. Zmiana pracodawcy co 2-3 lata nie jest traktowana jako coś zdrożnego.

Z ostatnich badań GfK International Employee Study, przeprowadzonych w 17 krajach wynika, że 27% pracowników byłoby gotowych zmienić miejsce zamieszkania, wręcz wyprowadzić się do innego kraju, jeśli mieliby tam zapewnioną lepszą pracę. W grupie wiekowej 18-29 odsetek ten wynosi 41%, przy czym w planach emigracyjnych przoduje kadra z wyższym wykształceniem. Na wyjazd zdecydowałoby się 37% osób z tytułem doktora, 32% z licencjatem i 22% z wykształceniem średnim.

W Polsce bez zawahania wyjechałoby 23% osób, a 27% pracowników obecnie aktywnie szuka nowej pracy. Wyniki badań potwierdzają to, że lojalność pracownicza odchodzi do lamusa. Jednak czy można wydzielić konkretne branże, w których zaangażowanie pracowników jest większe? Z badań GfK wynika, że branże, w których pracownicy są najbardziej lojalni i zaangażowani w pracę to: branża IT, usługi biznesowe, usługi publiczne oraz pracownicy budowlani wyższego szczebla czyli konstruktorzy czy inżynierowie. Natomiast branże, które cieszą się najmniejszą „lojalnością” i w których występują największe migracje pracownicze to: sprzedaż, pośrednictwo nieruchomości, przemysł, edukacja i administracja publiczna.

Mogą Cię również zainteresować