Według badań sprawdzających efekty kampanii społecznej „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” jesienią 2012 roku zwiększyła się grupa osób deklarujących, iż kupują ekologiczne produkty spożywcze oznaczone logiem „euro-liścia”. Jak wynika z raportu TNS Polska przed rozpoczęciem kampanii przygotowanej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej, czyli we wrześniu 2012 roku, ogółem 5% respondentów deklarowało, iż sięga na półce sklepowej po żywność wyprodukowaną zgodnie z zasadami rolnictwa ekologicznego. Po zakończeniu kampanii grono tych osób zwiększyło się ponad dwukrotnie – spośród badanych 11% twierdząco odpowiedziało na pytanie „Czy korzysta Pan/Pani z produktów oznaczonych logiem „euro-liścia”?
Zdrowa żywność trafia przede wszystkim do osób młodych i w średnim wieku. Regularnie kupowało ją 8% badanych w wieku od 24 do 34 roku życia i 6% spośród badanych między 34 a 44 rokiem życia. Po zakończeniu kampanii grono osób młodych i w średnim wieku stawiających na zdrową żywność zwiększyło się ponad dwukrotnie. Odpowiednio 19% młodych respondentów (do 34 roku życia) i 17% w wyższym przedziale wiekowym (do 44 lat) zapytanych czy korzysta z produktów oznaczonych „euro-liściem” odpowiedziało twierdząco.
Kampania społeczna „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” służyła również zaznajomieniu Polaków ze znakiem „euro-liścia” oznaczającym, że produkt spełnia warunki żywności ekologicznej wymagane przez dyrektywy unijne. Zielone logo umieszczone na opakowaniu daje konsumentom pewność, że zakupiony towar został wytworzony zgodnie z obowiązującymi przepisami rolnictwa ekologicznego, a także jest wyznacznikiem najwyższej jakości. Znajomość znaku ekologicznej żywności zwiększyła się ogółem o 2 punkty procentowe, 14% spośród wszystkich badanych po zakończeniu kampanii społecznej przeprowadzonej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej wiedziałoby jak wybrać
w sklepie certyfikowany produkt ekologiczny.
Przed rozpoczęciem kampanii największą znajomością tego logo wykazywała się grupa ludzi w wieku od 24 do 44 lat. 11% spośród tych respondentów potrafiło prawidłowo wskazać, że zielony liść oznacza żywność wytworzoną zgodnie z zasadami rolnictwa ekologicznego, zaś w chwili zakończenia działań komunikacyjnych (grudzień 2012 r.) taką wiedzę posiadało już 14% Polaków w badanej grupie wiekowej. Komunikaty na temat znaku produktów ekologicznych skutecznie dotarły do mężczyzn. Początkowo 8% panów wiedziałoby, jak znaleźć w sklepie produkt ekologiczny. Z czasem jednak z takim zadaniem poradziłoby sobie już 12% badanych mężczyzn.
Badanie efektywności kampanii „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” przygotowanej od strony kreatywnej i strategicznej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej przeprowadziła firma TNS Polska na reprezentatywnej grupie Polaków. Kampania przygotowana została, by przekonać Polaków do produktów ekologicznych oraz zachęcić ich do większej dbałości o zdrową dietę. Ambasadorami akcji zostali popularna aktorka Magdalena Kumorek oraz lekkoatleta Artur Partyka. Oboje wystąpili w dwóch 15-sekundowych spotach pilotujących akcję. Oprócz reklam przygotowano kilkanaście krótkich filmów edukacyjnych, nagrywanych w gospodarstwach ekologicznych z udziałem kucharza Grzegorza Łapanowskiego, który poznaje tajniki zdrowej żywności i przyrządza z niej niecodzienne i pożywne potrawy. Filmy zostały wyreżyserowane przez Jacka Szymańskiego, który również zajmował się realizacją zdjęć wspólnie z Arkiem Stani. Komunikacja dla całej akcji promocyjno-informacyjnej obejmowała również tytuły prasowe, takie jak „Newsweek”, „Gala”, „Rzeczpospolita” czy „Gotuj krok po kroku”, jak też działania z zakresu e-PR (tematyczny blog i fan page na Facebooku, który prowadził Rafał Hornberger – dietetyk oraz ekspert ds. żywienia).