żródło: www.flickr.com
CareerBuilder zapytał swoich czytelników o to, czy i dlaczego przytyli w pracy. I choć badania przeprowadzono w USA, to wyniki można odnieść również do naszych realiów. Zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę to, że tyjemy szybciej niż nasi koledzy zza oceanu. Według ankietowanych najbardziej sprzyjającym przybraniu na wadze w pracy jest fakt spędzania prawie całego dnia za biurkiem. Aż 36% menedżerów uważa, że to właśnie brak ruchu w pracy powoduje nadwagę.
Kolejnym czynnikiem jest stres. 24% badanych uważa, że to właśnie stres i jego „zajadanie” przyczyniło się do tego, że przytyli. Regularne lunche poza biurem, które najczęściej nie są zdrowym posiłkiem to kolejna przyczyna rosnącej nadwagi –
opowiedziało się za tym 16% badanych. Nieregularne posiłki wynikające z braku czasu na jedzenie również nie sprzyja szczupłej linii, uważa tak 13% ankietowanych. Z kolei dla 12% zdradliwe są wszelkie biurowe celebracje ważnych wydarzeń, czekoladki na urodziny, ciasteczko od szefa w podziękowaniu za dobrą pracę itp. Dla wielu osób są to główne grzechy, które powodują zdecydowane przybieranie na wadze.