Doskonały sposób na firmowe oszczędności

przez Krzysztof Rygiel
685 odsłony

Aktualne badania pokazują, że przeciętny pracownik biurowy zużywa 10 000 kartek papieru rocznie. Aż 45% z nich trafia do kosza w przeciągu 24 godzin od wydrukowania. Mimo postępującej cyfryzacji, papier nadal pozostaje istotnym nośnikiem informacji w firmach, a wydatki na niego są istotną pozycją w zestawieniu firmowych kosztów. Jak zredukować wydatki na kolejne ryzy papieru, chroniąc jednocześnie środowisko?

 

Zaufajmy skanerom

Z szacunków organizacji Conservatree wynika, że potrzeba aż 768 milionów drzew, by zaspokoić roczne światowe zapotrzebowanie na papier. Za dużą część tego zużycia odpowiadają firmy. Tym bardziej istotne jest uświadomienie sobie, że dzięki prostej decyzji biznesowej można w łatwy sposób to zużycie zmniejszyć, zapewniając przedsiębiorstwu oszczędności oraz dbać o środowisko. Całkowite wyeliminowanie papieru z systemu obiegu dokumentów w biurze jest niemożliwe, gdyż wiele z zaświadczeń, umów czy formularzy musi występować w fizycznej formie.

Z analiz AIIM (Association for Information and Image Management) wynika, że statystycznie przeciętny dokument kopiowany jest 19 razy – w celu dystrybucji wśród pracowników, działów, czy dla klientów. Kopiowanie papierowych dokumentów można w łatwy sposób zastąpić skanowaniem, które dzięki obecnym możliwościom technologicznym, pozwala na efektywny obieg dokumentów w biurze i poza nim.

Zwrot inwestycji w skanowanie

Przeciętnie jeden skaner pozwala zaoszczędzić do 5 000 zł rocznie i ocalić istnienie 5 drzew. Jeśli założymy, że z jednego drzewa otrzymujemy 12 500 kartek papieru, to kupując jeden skaner i używając go w biurze oszczędzamy 62 500 kartek rocznie. Oczywiście wszystko zależy od tego, jak dużo papieru zużywamy w firmie i ilu zatrudniamy pracowników. Na koszty zużycia papierowych dokumentów składają się też inne czynniki – koszty drukowania, kopiowania, faksowania, transportu i przechowywania dokumentów. Pliki przechowywane są na serwerach, ich dystrybucja w formie elektronicznej praktycznie nie niesie ze sobą dodatkowych kosztów. Co więcej, dzięki korzystaniu z usług przechowywania danych w chmurze, mamy do nich dostęp z dowolnego miejsca.

Stare i nowe

Zastosowanie na szeroką skalę skanerów w biurze to nie tylko oszczędność, ale także świadoma decyzja, która czyni naszą firmę bardziej ekologiczną. To długofalowa inwestycja, która świadczy nie tylko o skutecznym zarządzaniu i szukaniu przydatnych oszczędności, ale także o odpowiedzialności przedsiębiorstwa za środowisko naturalne.

Więcej informacji na temat skanowania dokumentów w biurze można znaleźć w materiałach przygotowanych przez Fujitsu i AIIM: http://scanners.fcpa.fujitsu.com/scansnapit/go-green/downloadform_whitepaper.php

Mogą Cię również zainteresować