W statystycznym ujęciu, w ciągu pierwszego kwartału Facebook zyskał więcej, niż wyniósł całościowy wynik Microsoftu, a 176,3 miliarda emisji w pierwszych trzech miesiącach tego roku to o ponad połowę więcej, niż od października do grudnia.
Postęp Facebooka musi robić wrażenie, bo już w kwietniu (jak policzyła firma Nielsen) udział Facebooka w reklamowym torcie za Oceanem sięgnął 20%. Rok wcześniej ten udział wynosił zaledwie 2%.
Komentatorzy podkreślają jednak, że dane opublikowane przez ComScore.com obarczone są istotnym niedociągnięciem, które zapewne wpłynęło na kolejność w tabeli. Nie uwzględniają bowiem emisji w sieciach partnerskich, które w przypadku Yahoo! i Microsoftu stanowią istotny odsetek.
Najwięksi gracze na rynku reklamy display w USA w pierwszym kwartale 2010 to: Facebook – 176,3 miliarda emisji, Yahoo! – 131,6 miliarda emisji i Microsoft – 60,2 miliarda emisji.
Społeczność „Network Magazynu” na portalu Facebook znajduje się w tym miejscu.
Ciekawe informacje na temat Facebooka (niestety w języku angielskim) znajdziesz na stronie www.brief.pl.