Facebook bije rekordy

przez Marek Wyrzychowski
470 odsłony

„Wall Street Journal” powołując się na ComScore.com opublikował najnowsze dane na temat amerykańskiego rynku social media. Pokazują one, że największy na świecie portal społecznościowy Facebook przejął od Yahoo! palmę pierwszeństwa również pod względem emisji reklam.

W statystycznym ujęciu, w ciągu pierwszego kwartału Facebook zyskał więcej, niż wyniósł całościowy wynik Microsoftu, a 176,3 miliarda emisji w pierwszych trzech miesiącach tego roku to o ponad połowę więcej, niż od października do grudnia.

Postęp Facebooka musi robić wrażenie, bo już w kwietniu (jak policzyła firma Nielsen) udział Facebooka w reklamowym torcie za Oceanem sięgnął 20%. Rok wcześniej ten udział wynosił zaledwie 2%.

Komentatorzy podkreślają jednak, że dane opublikowane przez ComScore.com obarczone są istotnym niedociągnięciem, które zapewne wpłynęło na kolejność w tabeli. Nie uwzględniają bowiem emisji w sieciach partnerskich, które w przypadku Yahoo! i Microsoftu stanowią istotny odsetek.

Najwięksi gracze na rynku reklamy display w USA w pierwszym kwartale 2010 to: Facebook – 176,3 miliarda emisji, Yahoo! – 131,6 miliarda emisji i Microsoft – 60,2 miliarda emisji.

Społeczność „Network Magazynu” na portalu Facebook znajduje się w tym miejscu.

Ciekawe informacje na temat Facebooka (niestety w języku angielskim) znajdziesz na stronie www.brief.pl.

Mogą Cię również zainteresować