Facebook? Od wczoraj Meta! Dlaczego Mark Zuckerberg postawił na zmianę tak popularnej nazwy firmy?

przez Maciej Maciejewski
1854 odsłony

Jedno z odwiecznych praw wszechświata to fakt, że wszystko jest w ruchu. Jako ludzie przechodzimy metamorfozy, które są dla nas mniej lub bardziej korzystne. Obecne zmiany na rynku technologicznym jasno pokazują, że idziemy do przodu i to coraz szybciej. Prezes portalu Facebook, Mark Zuckerberg ogłosił zmianę nazwy spółki technologicznej na Meta. Jak ta zmiana wpłynie na konsumentów?

Mark Zuckerberg (źródło: Facebook)

Dlaczego Mark Zuckerberg postanowił zmienić nazwę marki? Czy ten ruch będzie symbolem nadchodzących przeobrażeń na rynku technologicznym? Odpowiedzi na te pytania poznasz czytając ten artykuł.

Twarzo-książka, czyli dobrze wszystkim znany portal społecznościowy Facebook, został założony przez Marka Zuckerberga podczas studiów na Harvardzie. Celem Facebooka było… umożliwienie studentom randkowania na kampusie. Zapewne Mark jako student nie spodziewał się, że jego projekt wzniesie się na skalę globalną. Co ciekawe, jeszcze kilka lat temu sam Mark nie spodziewał się, że w 2021 roku postawi na tak kontrowersyjne zmiany z Facebook na Meta.

Co właściwie znaczy Meta? Słowo Meta jest odniesieniem do Metaversum, czyli projektu internetu nowej generacji, który jest oparty na rozszerzonej, wirtualnej rzeczywistości. Największym celem Marka jest łączenie ludzi za pomocą nowych technologii. Celu się będzie trzymał dalej, a Meta nie jest zboczeniem z kursu.

Czy nazwa Facebook zniknie? Odpowiedź brzmi, tak i nie. Dotychczas jedna z największych spółek technologicznych, które zatrząsnęły rynkiem światowym to Facebook. Od dzisiaj spółka będzie nosić nazwę Meta. Jeśli chodzi o nazwę portalu społecznościowego to ona się nie zmieni. Meta będzie dużym workiem, który posiada Facebook, Instagram, What’s Up i najnowsze technologie łączące ludzi.

Jak zachowała się giełda? Giełda nie odnotowała większych wzrostów po ogłoszeniu zmian przez miliardera. Można powiedzieć, że zanotował chwilowy, mały wzrost i szybki spadek. Jednak początkowa reakcja na giełdzie nie zaprzecza innowacyjności Marka i jego projektów.

Wszystko jest kwestią czasu. Jak sam prezes Meta powiedział: „Wizja, którą się kierują jest jeszcze odległa. W pewnym momencie dotrzemy na miejsce, ale na razie jesteśmy w tym miejscu. Pamiętajcie, że skupiając się na teraźniejszości, tworzymy przyszłość”. Co sądzicie o zmianie nazwy z Facebook na Meta? Dajcie znać!

Autor tekstu jest uczniem liceum ogólnokształcącego w Sosnowcu. Radny Młodzieżowej Rady Miasta Sosnowca, wolontariusz fundacji Help Furaha, członek zarządu i współorganizator wydarzeń w organizacji charytatywnej Ad Vocem. Od kilku lat stawia na szerokorozumiany samorozwój. Jego sposobem na życie jest niesienie pomocy innym ludziom.

Mogą Cię również zainteresować