Faktoring. Jak edukować przedsiębiorców?

przez Anna Polak
870 odsłony

W dobie spowolnienia gospodarczego wiedza na temat narzędzi finansowych, takich jak faktoring, okazuje się niezbędna dla prowadzących biznes. W tym celu podejmowane są próby edukowania przedsiębiorców. Jedną z nich jest serwis internetowy Faktoring Explorer – portal poświęcony tematyce faktoringu.

źródło: Faktoring-explorer.plźródło: Faktoring-explorer.pl

Serwis Faktoring Explorer pozwala przede wszystkim na udzielenie szybkiej odpowiedzi na nurtujące przedsiębiorców pytania dotyczące finansowania faktoringiem. Platforma umożliwia jednoczesne poznanie kliku dostępnych na rynku ofert faktorów, ich porównanie i wybór najlepszej, dopasowanej do indywidualnych potrzeb firmy. Dodatkowo, wszyscy zainteresowani z łatwością odnajdą w serwisie informacje dotyczące firm oferujących usługi faktoringowe oraz kontakty do ich przedstawicieli.

– Portal Faktoring Explorer powstał w oparciu o kilkuletnią obserwację rozwoju rynku faktoringowego w Polsce. Uzyskana wiedza pozwoliła nam dzisiaj na przedstawienie nowej formuły współpracy, która charakteryzuje się uproszczeniem i skróceniem czasu pozyskania informacji na temat faktoringu i dostępnych ofert – komentuje Tadeusz Bardadyn, pomysłodawca projektu.

W ramach serwisu przygotowane zostały dwa główne bloki tematyczne – strefa wiedzy oraz strefa ofert. Strefa wiedzy to obszar budowany wspólnie z faktorami, zawierający zbiór informacji o faktoringu – definicji podstawowych pojęć z nim związanych oraz nowych zagadnień wynikających z rozwoju tego narzędzia wśród polskich przedsiębiorców. Strefa ta jest kierowana głównie do potencjalnych klientów, którzy nie korzystali jeszcze z faktoringu, nie mają wiedzy na jego temat, a chcieliby poznać zasady jego funkcjonowania. Natomiast strefa ofert pozwala na poznanie wyspecjalizowanych firm, oferujących faktoring. Dzięki strefie ofert możliwy jest bezpośredni kontakt z konsultantem, który udzieli odpowiedzi na zadane pytania.

– Chcielibyśmy, aby projekt Faktoring Explorer, do realizacji którego została zaproszona również nasza spółka, przyczynił się do rozpowszechniania wiedzy na temat usługi faktoringu wśród przedsiębiorców. Wiemy, że narzędzie funkcjonujące jako produkt zarówno na dobre jak i gorsze czasy, jest na polskim rynku potrzebne, ponieważ z jednej strony zapewnia bieżący dostęp do gotówki, z drugiej zaś pomaga w sprawnym zarządzaniu należnościami – dodaje Mariusz Wiśniewski, dyrektor departamentu sprzedaży Credit Agricole Commercial Finance Polska SA – spółki biorącej czynny udział w projekcie.

Mogą Cię również zainteresować