Zdaniem jurorów nagroda ta podkreśla konsekwentne zaangażowanie spółki PM-International w innowacje, zrównoważony rozwój i wiodącą rolę w branży sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego.
Spośród ponad 4000 niemieckich przedsiębiorstw średniej wielkości przeanalizowanych przez Monachium Strategy, firma PM-International została wybrana ze względu na wzorowe wyniki w trzech kluczowych obszarach: witalność i postrzeganie innowacji, badania i rozwój oraz siła technologiczna. Czynniki te oceniają konsekwentne wprowadzanie przez spółkę nowych produktów, jej reputację jako innowatora na rynku oraz ciągłe zaangażowanie w badania i rozwój.
Firma posiada ponad 70 patentów krajowych i międzynarodowych oraz współpracuje w zakresie badań podstawowych i stosowanych z kilkoma renomowanymi uniwersytetami i instytutami, takimi jak Luksemburski Instytut Nauki i Technologii (LIST) oraz Uniwersytet Nauk Stosowanych w Górnej Austrii.
Nagroda uwzględnia także wyniki ekonomiczne PM i tym samym potwierdza jej pozycję, jako zorientowanej na przyszłość, wiodącej, niemieckiej firmy średniej wielkości. Jej osiągnięcia podkreślają rolę jako pioniera w dziedzinie zdrowia i dobrego samopoczucia, napędzającego postęp i zapewniającego konkurencyjność Niemiec w globalnej konkurencji.
– Innowacja napędza wszystko do przodu. Nagroda dla jednego z czołowych innowatorów w Niemczech podkreśla nasze zaangażowanie w przesuwanie granic, dostarczanie wyjątkowych produktów i inwestowanie w najnowocześniejsze technologie tak, aby zapewnić naszym partnerom handlowym podstawę do prowadzenia udanego biznesu przez cały czas – powiedział Rolf Sorg, dyrektor generalny i założyciel PM.