Globalny raport na temat przedsiębiorczości. Amway ujawnia nowe trendy w kwestii zakładania firm po pandemii

przez Maciej Maciejewski
802 odsłony

Amway Global Entrepreneurship Report 2023 (AGER) to najnowsza publikacja wydana przez największą network marketingową firmę świata. Raport dostarcza m.in. najświeższe, kompleksowe dane na temat trendów w zakresie start-upów biznesowych.

W badaniu sponsorowanym przez poruszający się w systemie MLM koncern Amway przeanalizowano stan przedsiębiorczości w świecie po pandemii, gromadząc dane od ponad 15 000 respondentów w 15 krajach, w tym w Singapurze. Publikacja przedstawia pięć kluczowych wniosków. Oto one:

  • Prawie 6 na 10 osób jest zainteresowanych założeniem własnej firmy.
  • Dla dużego odsetka ludzi pytanie nie brzmi czy założą firmę, ale kiedy to zrobię. 37% albo ma już firmę, albo planuje ją założyć w ciągu przyszłego roku.
  • Coraz więcej osób wierzy, że posiada zasoby niezbędne do rozpoczęcia działalności gospodarczej.
  • Pozyskiwanie kapitału jest postrzegane jako największa przeszkoda w rozpoczęciu działalności gospodarczej – podobnie jak w 2019 roku przed pandemią Covid-19 – ale obecnie ludzie widzą ją jako mniejszą przeszkodę niż wcześniej. 39% uważa, że ​​posiada zasoby niezbędne do rozpoczęcia działalności gospodarczej, w porównaniu z 35% w roku 2019.
  • Pojawiające się formy handlu cieszą się coraz większą akceptacją.

Handel elektroniczny i technologie cyfrowe doświadczyły ogromnego wzrostu podczas pandemii Covid-19, a AGER odkrył, że 77% respondentów czuje się obecnie komfortowo, kupując produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych. Tak naprawdę 81% Singapurczyków jest skłonnych kupować produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Ponad połowa respondentów zna kogoś, kto prowadzi firmę, co czyni ją jeszcze bardziej pożądaną. Bliskie relacje z osobą przedsiębiorczą sprawiają, że jest to pożądana – i mniej zniechęcająca – możliwość. 59% respondentów ma przyjaciół lub krewnych, którzy korzystają z możliwości generowania dochodu. Lokalnie – 54% Singapurczyków uważa, że ​​posiadanie własnej firmy jest pożądaną opcją.

Świat jest bardziej gotowy niż kiedykolwiek. Badania pokazują, że to świetny czas na bycie przedsiębiorcą. 67% uważa, że ​​posiadanie własnej firmy jest pożądaną opcją, jeśli znają kogoś, kto założył firmę – wzrost w porównaniu z 58% w 2019 roku – a 96% uważa, że ​​zarabianie dodatkowego dochodu jest wspaniałe, całkowicie normalne lub w porządku. W Singapurze 62% osób uważa posiadanie własnej firmy za pożądaną opcję, jeśli zna kogoś, kto założył firmę.

– Żadne inne badanie nie analizowało postaw wobec przedsiębiorczości tak wszechstronnie, jak ten globalny raport na temat przedsiębiorczości – powiedziała Milind Pant, dyrektor generalna Amway. – Ludzie są bardziej niż kiedykolwiek chętni do rozpoczęcia swojego projektu przedsiębiorczego. Świat potrzebuje więcej przedsiębiorców, a stworzenie sprzyjającego środowiska biznesowego ma kluczowe znaczenie dla ich dalszego wzrostu – dodał.

Pomiędzy freelancingiem, pracą na zlecenie, sprzedażą bezpośrednią i marketingiem sieciowym, franczyzą i innymi możliwościami biznesowymi, ludzie w pełni realizują nową normalność, przygotowując grunt pod znaczącą falę przedsiębiorców na całym świecie.

– Wnioski i trendy ujawnione w tym badaniu pozwalają firmie Amway kontynuować swoją podróż, mającą na celu wspieranie właścicieli biznesów network marketingowych i pomaganie ludziom żyć lepiej oraz zdrowiej. To badanie jest bezcenne dla każdego, kto na całym świecie chce rozpocząć własną działalność gospodarczą i w pełni wykorzystać swój przedsiębiorczy potencjał – skomentowała Asha Gupta, prezydent regionalny na Azję oraz dyrektor ds. strategii i rozwoju korporacyjnego w Amway.

Pierwsza edycja badania AGER ukazała się w 2010 roku jako Raport Przedsiębiorczości Amway w Europie. W 2013 roku badanie zostało rozszerzone na cały świat i jest największym oraz najdłużej prowadzonym na świecie badaniem dotyczącym postrzegania przedsiębiorczości. W 2023 roku zadano badanym 10 pytań w Kanadzie, Niemczech, Hongkongu, Indiach, Włoszech, Japonii, Chinach kontynentalnych, Malezji, Meksyku, Singapurze, Korei Południowej, Tajwanie, Tajlandii, USA i Wietnamie. Na potrzeby badania firma Amway skorzystała z usług Ipsos Global Advisor we współpracy z Reputation Economy Advisors, aby wygenerować kluczowe wyniki i spostrzeżenia dla AGER.

Mogą Cię również zainteresować