W badaniu sponsorowanym przez poruszający się w systemie MLM koncern Amway przeanalizowano stan przedsiębiorczości w świecie po pandemii, gromadząc dane od ponad 15 000 respondentów w 15 krajach, w tym w Singapurze. Publikacja przedstawia pięć kluczowych wniosków. Oto one:
- Prawie 6 na 10 osób jest zainteresowanych założeniem własnej firmy.
- Dla dużego odsetka ludzi pytanie nie brzmi czy założą firmę, ale kiedy to zrobię. 37% albo ma już firmę, albo planuje ją założyć w ciągu przyszłego roku.
- Coraz więcej osób wierzy, że posiada zasoby niezbędne do rozpoczęcia działalności gospodarczej.
- Pozyskiwanie kapitału jest postrzegane jako największa przeszkoda w rozpoczęciu działalności gospodarczej – podobnie jak w 2019 roku przed pandemią Covid-19 – ale obecnie ludzie widzą ją jako mniejszą przeszkodę niż wcześniej. 39% uważa, że posiada zasoby niezbędne do rozpoczęcia działalności gospodarczej, w porównaniu z 35% w roku 2019.
- Pojawiające się formy handlu cieszą się coraz większą akceptacją.
Handel elektroniczny i technologie cyfrowe doświadczyły ogromnego wzrostu podczas pandemii Covid-19, a AGER odkrył, że 77% respondentów czuje się obecnie komfortowo, kupując produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych. Tak naprawdę 81% Singapurczyków jest skłonnych kupować produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Ponad połowa respondentów zna kogoś, kto prowadzi firmę, co czyni ją jeszcze bardziej pożądaną. Bliskie relacje z osobą przedsiębiorczą sprawiają, że jest to pożądana – i mniej zniechęcająca – możliwość. 59% respondentów ma przyjaciół lub krewnych, którzy korzystają z możliwości generowania dochodu. Lokalnie – 54% Singapurczyków uważa, że posiadanie własnej firmy jest pożądaną opcją.
Świat jest bardziej gotowy niż kiedykolwiek. Badania pokazują, że to świetny czas na bycie przedsiębiorcą. 67% uważa, że posiadanie własnej firmy jest pożądaną opcją, jeśli znają kogoś, kto założył firmę – wzrost w porównaniu z 58% w 2019 roku – a 96% uważa, że zarabianie dodatkowego dochodu jest wspaniałe, całkowicie normalne lub w porządku. W Singapurze 62% osób uważa posiadanie własnej firmy za pożądaną opcję, jeśli zna kogoś, kto założył firmę.
– Żadne inne badanie nie analizowało postaw wobec przedsiębiorczości tak wszechstronnie, jak ten globalny raport na temat przedsiębiorczości – powiedziała Milind Pant, dyrektor generalna Amway. – Ludzie są bardziej niż kiedykolwiek chętni do rozpoczęcia swojego projektu przedsiębiorczego. Świat potrzebuje więcej przedsiębiorców, a stworzenie sprzyjającego środowiska biznesowego ma kluczowe znaczenie dla ich dalszego wzrostu – dodał.
Pomiędzy freelancingiem, pracą na zlecenie, sprzedażą bezpośrednią i marketingiem sieciowym, franczyzą i innymi możliwościami biznesowymi, ludzie w pełni realizują nową normalność, przygotowując grunt pod znaczącą falę przedsiębiorców na całym świecie.
– Wnioski i trendy ujawnione w tym badaniu pozwalają firmie Amway kontynuować swoją podróż, mającą na celu wspieranie właścicieli biznesów network marketingowych i pomaganie ludziom żyć lepiej oraz zdrowiej. To badanie jest bezcenne dla każdego, kto na całym świecie chce rozpocząć własną działalność gospodarczą i w pełni wykorzystać swój przedsiębiorczy potencjał – skomentowała Asha Gupta, prezydent regionalny na Azję oraz dyrektor ds. strategii i rozwoju korporacyjnego w Amway.
Pierwsza edycja badania AGER ukazała się w 2010 roku jako Raport Przedsiębiorczości Amway w Europie. W 2013 roku badanie zostało rozszerzone na cały świat i jest największym oraz najdłużej prowadzonym na świecie badaniem dotyczącym postrzegania przedsiębiorczości. W 2023 roku zadano badanym 10 pytań w Kanadzie, Niemczech, Hongkongu, Indiach, Włoszech, Japonii, Chinach kontynentalnych, Malezji, Meksyku, Singapurze, Korei Południowej, Tajwanie, Tajlandii, USA i Wietnamie. Na potrzeby badania firma Amway skorzystała z usług Ipsos Global Advisor we współpracy z Reputation Economy Advisors, aby wygenerować kluczowe wyniki i spostrzeżenia dla AGER.