Kim jest HENRY? Oto przedstawiciel nowej generacji konsumentów. Wyniki najnowszych badań to jedno, ale jak wykorzysta to branża sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego?

przez Maciej Maciejewski

Coraz silniejszą grupą konsumentów, która wyrosła między generacją Z i Y stanowią w Polsce przedstawiciele pokolenia HENRY. Ci ludzie cenią sobie wygodne życie, aktywnie korzystają z gadżetów technologicznych, a w obszarze rozrywki poszukują adrenaliny. Chętnie kolekcjonują przeżycia. Czyż to nie są idealni kandydaci do zrobienia błyskotliwych karier w network marketingu?

źródło: Pixabay

Kim jest w rzeczywistości polski HENRY, czyli z ang. High Earner Not Rich Yet, sprawdził serwis Prezentmarzen.pl, którego co drugi klient to przedstawiciel pokolenia „Henryków”. Osoby należące do grupy konsumenckiej, nazywanej HENRY, mają średnio między 25-45 lat. Większość z nich posiada wykształcenie wyższe, wykonują głównie pracę umysłową, obejmują kierownicze stanowiska, ale równie chętnie pracują jako freelancerzy.

Co jest ważne w życiu dla przedstawicieli pokolenia HENRY? Jak pokazały wyniki badania serwisu Prezentmarzen.pl, ważne dla pokolenia HENRY jest przede wszystkim nadążanie za nowinkami technologicznymi – 32% odpowiedzi, podnoszenie standardu życia – 28% oraz realizowanie swoich planów i marzeń – 27% wskazań.

Luksusem w dzisiejszych czasach według 40% „Henryków” jest NIEZALEŻNOŚĆ FINANSOWA pozwalająca realizować plany i marzenia. W opinii 22% respondentów posiadanie zabezpieczenia finansowego umożliwiającego prowadzenie wygodnego życia.

Ponad 60% ankietowanych „Henryków” postrzega siebie jako osobę zarabiającą coraz lepiej lub na tyle dobrze, aby prowadzić komfortowe życie. Co trzeci respondent nie postrzega się jeszcze w taki sposób, ale jak podkreśla dąży do tego celu.

Teraz HENRY jako człowiek i konsument… Przedstawiciele tego pokolenia, dla których kolekcjonowanie przeżyć jest niezwykle istotne, starają się spełniać swoje marzenia, co odzwierciedlają odpowiedzi 73% ankietowanych. Opisują siebie jako osoby lubiące aktywnie spędzać czas, co zaznaczyło 46% badanych. Są zawsze gotowi do tego, aby poznawać „coś” nowego – co podkreśliło 35% ankietowanych. Ich zainteresowania, które pragną realizować, dotyczą przede wszystkim atrakcyjnego spędzania czasu wolnego, pozwalającego kolekcjonować przeżycia – jak potwierdziło 39% badanych oraz podróży – 28% odpowiedzi.

Jak wynika z odpowiedzi udzielonych w badaniu „O czym marzą Polacy” istotna jest także dla nich realizacja marzeń związanych z motoryzacją i elektroniką oraz sportem. Dążąc do spełnienia swoich marzeń i potrzeb chcą, aby były one dostępne jak najszybciej – co podkreślił co drugi uczestnik badania.

– HENRY to wymagający konsument, ceniący wygodę zarówno w nabywaniu usług, jak również ich realizacji. Nie lubi ograniczeń. To grupa z potencjałem, do której przekaz można realizować obietnicą doznań i zdobywania nowych, niematerialnych doświadczeń – komentuje Adam Nowakowski, manager ds. marketingu w serwisie Prezentmarzen.pl.

Oto styl życia Henryka, a decyzje zakupowe… Zdaniem 39% respondentów badania odnoszącego się do pokolenia „Henryków”, to determinacja jest kluczem w spełnianiu marzeń, z których większość jest związanych z atrakcyjnym spędzaniem czasu wolnego. Według 20% ankietowanych jest to status materialny, w opinii 17% osobowość, a zdaniem 10% pomoc bliskiej osoby.

Przedstawiciele pokolenia HENRY to kolekcjonerzy przeżyć. Zarabiają na tyle dobrze, by móc swobodnie cieszyć się stylem życia, jakiego pragną.  Ale chcą zarabiać więcej! Lubią aktywnie spędzać czas wolny, podróżować, a w rozrywce chętnie poszukują adrenaliny. Kochani! Przecież to podstawowe atrybuty systemu MLM – największe asy w Waszych rękawach!

– Swoje preferencje, dotyczące stylu życia, okazują pomagając także najbliższym spełniać marzenia, nabywając im atrakcje zamiast tradycyjnych, materialnych upominków. Potwierdziły to również wyniki tego badania. Jest to naturalna postawa liderów, którzy odruchowo chcą kierować ludźmi, inspirując ich do odkrywania, poznawania i czerpania radości z życia. Zarazem ich wybory wyraźnie pokazują, że charakteryzują się skłonnościami do ryzyka, wybierając sporty ekstremalne, prezenty pełne emocji oraz atrakcje dostarczające adrenaliny – komentuje Adam Nowakowski.

Ważnym czynnikiem określającym Henryków jako siłę nabywczą jest także sposób realizacji zakupów w sieci. Jak potwierdziły dane profilu użytkownika serwisu Prezentmarzen.pl, ponad 70% wszystkich klientów, z których połowę stanowi grupa HENRY, realizuje e-zakupy korzystając z telefonu. Dla Henryka liczy się wygoda i szybkość, dlatego niezbędne jest dopasowanie koszyka do płatności mobilnych w e-sklepie, aby nie zniechęcić go do dokonania zakupu. Istotne jest także przypominanie o porzuconym koszyku, gdyż kupujący przez telefon mogą się łatwiej rozproszyć, a w efekcie odłożyć decyzję zakupową na później.

– Niezbędne jest zatem rozwijanie w firmach płatności mobilnych, takich jak BLIK, GPay czy ApplePay. Dlatego my w naszym serwisie zdecydowaliśmy się na wdrożenie możliwości szybkiego zakupu usługi, pomijając etap przechodzenia przez koszyk. W efekcie Klient zalogowany do GPay lub ApplePay klikając na stronie produktu w przycisk “Płacę”, od razu jest przekierowany do potwierdzenia płatności, bez wypełniania formularzy czy podawania danych. Klient zyskuje możliwość nabycia dwoma kliknięciami produktu. Konsument, w szczególności HENRY, oczekuje takich rozwiązań. – komentuje Nowakowski.

Pokolenie HENRY to istotna grupa konsumentów, nie tylko na Zachodzie, ale także w Polsce ze względu na przychody i wydatki na technologie, produkty finansowe, motoryzację czy rozrywkę. „Henrykowie” mają coraz większy wpływ na proces sprzedaży produktów i usług szczególnie w tych branżach. Chcąc dotrzeć do tej grupy konsumentów, należy uważnie analizować jej potrzeby, śledzić trendy i nowinki technologiczne. Wnioski z badania pokazują, jak ważny dla tej grupy docelowej jest komfort życia i status majątkowy, który pozwala, poza zaspokojeniem podstawowych potrzeb, aktywnie i atrakcyjnie spędzać czas.

Te podmioty, które to zrozumieją, odniosą sukces i będą się cieszyły dynamicznym rozwojem. Sektor sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego jest bardzo dobrze przygotowany na przyjęcie w swoje szeregi tej dziarskiej młodzieży, ale trzeba pamiętać o nieustannym wychodzeniu im naprzeciw i odpowiednim reagowaniu na unikalne potrzeby tej grupy osób. Ostatnie, mocno specyficzne dla biznesu dwa lata, przyniosły inteligentnym spółkom MLM niesamowity rozkwit na całym świecie. Warto zatem iść za ciosem i pamiętać o potrzebach, celach, marzeniach, a przede wszystkim możliwościach pokolenia HENRY. I do dzieła! Biznes sam się nie zrobi!

W materiale prasowym wykorzystano dane z badania sondażowego „O czym marzą Polacy”, które zrealizował portal Prezentmarzen.pl w formie ankiety online w sierpniu 2021. W badaniu wzięło udział 1126 respondentów.

Mogą Cię również zainteresować