źródło: www.flickr.com
W Polskiej mentalności wciąż dominuje stereotypowy wizerunek świata biznesu, w którym sukcesy odnoszą zwykle mężczyźni w średnim wieku i w którym kobieta na zebraniach zarządu pojawia się co najwyżej w charakterze jego sekretarki. Jednak, jak wynika z badań Głównego Urzędu Statystycznego, Polki są obecnie właścicielkami 1 mln 63 tysięcy krajowych firm. W przeliczeniu, co trzecie prywatne przedsiębiorstwo w naszym kraju jest obecnie zarządzane przez kobietę. W UE daje nam to trzecie miejsce, zaraz za Grecją i Rumunią, jeżeli chodzi o ilość samozatrudnionych kobiet.
Dużym wsparciem dla kobiet decydujących się na otworzenie własnej firmy okazały się być w ostatnich latach dotacje unijne. W sytuacji, kiedy o przyznaniu wsparcia finansowego decydują pomysł i dobrze przygotowany biznes plan projektu, a stereotypy związane z płcią nie mają wpływu na podejmowane przez grantodawców decyzje, kobiety okazały się dorównywać, a nawet przewyższać mężczyzn pod względem kwalifikacji i predyspozycji do podejmowania tego typu działalności. Dzisiaj nie płeć, lecz predyspozycje, a wśród nich kreatywność, komunikatywność i przede wszystkim pasja decydują o tym, czy usługi i produkty spotkają się z pozytywnym odbiorem klientów.