źródło: www.flickr.com
Wartość Toyoty w dziale motoryzacyjnym rankingu „BrandZ Top 100” wzrosła w ostatnim czasie o blisko 11% do poziomu 24,2 miliardów dolarów. Tym samym udało jej się wyprzedzić zeszłorocznego lidera tego rankingu BMW.
Peter Walshe, szef Millward Brown – firmy, która przeprowadziła badania powiedział, że gigantyczne akcje serwisowe na całym świecie zaskakująco nie miały aż tak dużego wpływu na zaufanie do marki wśród klientów. Klienci darzyli Toyotę dużym zaufaniem przed akcjami i wiadomo było, że firma odbuduje sobie to odczucie nawet po nich, jeśli zachowa się odpowiedzialnie. Toyota była nieprzerwanie najbardziej wartościową marką od 2006 do 2009 roku.
Ogólnym zwycięzcą całego rankingu jest Apple, którego wartość szacowana jest na wzbudzające szacunek 153 miliardy dolarów. Firma z Cupertino w Kaliforni przejęła pierwsze miejsce w tym roku od Google, których wartość opiewa na 111 miliardów.
Millward Brown szacuje wartość firm na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród miliona klientów poszczególnych marek, a także analiz wyników finansowych i biznesowych, korzystając z danych Bloomberga i Datamonitor.