
źródło: www.flickr.com
Badanie sprawdziło ogólne zadowolenie przedsiębiorców z używanych przez nich urządzeń mobilnych. Ocena wystawiana była w skali od 1 do 10 i obejmowała między innymi wydajność, jakość serwisu czy usługi posprzedażowe. W całym zestawieniu najlepiej wypadł Panasonic i Motorola. Obaj producenci zdobyli notę wyższą niż 8 punktów.
Zaskakujące są niskie wyniki Della, HP czy Lenovo. Głównym zarzutem wobec produktów tych firm były braki w kluczowych dla każdego użytkownika kwestiach, związanych z obsługą klienta. W szczególności długi czas oczekiwania na naprawę czy niską jakością dostarczonego sprzętu. Za najmniej awaryjne notebooki uznane zostały produkty firm Panasonic, Getac i Motion Computing. Wszystkie w swojej ofercie posiadają wysoce odporne laptopy i tablety. Najniżej w badaniu ocenione zostały produkty oferowane przez HP, Lenovo i Apple.
Większych zmian nie było też jeżeli chodzi o polecanie produktów innym konsumentom. Panasonic zyskał sporą, jednopunktową przewagę nad konkurentami. Wśród najczęściej wymienianych firm znalazły się również Toshiba i RIM. Wg raportu wysoka awaryjność urządzeń oraz niska jakość serwisu Dell, Lenovo i Getac skutkuje brakiem zaufania przedsiębiorców do tych właśnie marek. Raport został przygotowany na podstawie ankiet przeprowadzonych w 154 przedsiębiorstwach i 40 indywidualnych wywiadów rynkowych w całej Europie.